Lintz skrev: 08 dec 2020 20:19
Stadig lidt underligt at de ikke nævnes med et ord - Ikke så vidt jeg lige har set.
Skal jeg trække min egen frem så fåes den jo med alm brændstofmotor - Hybrid og ren el.
Samme bil, bare forskellig fremdrift.
Benzinmodellen står til at kunne køre 15Km/l og Hybrid 20Km/l - Altså vil der efter min overbevisning være en difference i reg.afgift på disse to modeller - og at den vil ændre sig til det bedre for Hybrid i 2021.
Som jeg tolker de nye afgifter bliver netop hybriderne “straffet” hårdt i det nye setup
Et meget lille batteri, der ikke bidrager ret meget til afgiftsreduktion
Jeg har ikke sat mig så meget ind i afgifterne, men som jeg forstår det fik biler tidligere et fradrag i afgifterne for (vist nok) hver km de kørte mere end 20 km/l
Dette fradrag er som jeg forstår det, fjernet.
Derfor stiger mikrobilerne i pris, og sikkert også en Kuga. Mens en bil der ikke køre langt på literen, ikke har haft noget fradrag. Og da den nye afgift beregnes anderledes. Så falder de i pris.
Bare rolig, der går max 2 år, så skal alle alligevel betale samme afgifter, og der er ingen rabat på el
Kan nogen huske da vi i 2012 skulle nå et andet klimamål.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Lintz skrev: 08 dec 2020 20:30
Ja. Ved godt at de har lavet en del om så det har noget med c02 udledningen at gøre. Men det må også betyde at to ens modeller med henholdsvis alm benzin motor og en med benzin/hybrid der vil den sidstnævnte vinde i forhold til udledningen.
Så kommer der noget med et skalaknæk på afgifterne og et bundfradrag samt NCAP stjerne indgår også i det.
NCAP bruger de ikke mere. Det kan du se i link til FDM som ikke har nævnt det.
Fandt denne info
Sikkerhedsfradrag (kr.) Fradrag for 5 stjerner i Euro NCAP i 2020=8.000 2021=0 2025=0 2030=0 https://fm.dk/media/18300/aftale-om-gro ... porten.pdf
Nu er mhev/hev ikke en plugin/elbil, så alle rabatterne og bundfradrag bliver mindre, og dermed dyrere for bilen.
Co2 afgift lægges til alle non-100% elbiler.
De to første ændringer gør isoleret set bilerne billigere. Men så kommer et nyt element – en CO2-afgift på registreringsafgiften
Din Hyundai Kona , forbruger 26g/km, det koster 250kr i reg.afgift ekstra per gram der. Så 6500kr ekstra + moms.
Kuga udleder 32g/km, outlander 46g/km men de får så en masse bundfradrag og rabatter.
John Skov Jensen skrev: 08 dec 2020 21:02
Et meget lille batteri, der ikke bidrager ret meget til afgiftsreduktion
Jo, Lintz bil bliver billigere på Co2 udledning men når der ingen høj rabat gives på reg.afgift, vil den jo følge de nye regler med 85/150 , da grund prisen er over 65.000 /197.000
PHEV synes af udlede mere co2 og er højere end Kona hev her.
Efter nytår får den 7 år /150.000 km garenti. Har læst en del test, og den er en anelse dårligere end det den bliver sammenlignet med, på nærmest alle parametre. Men den er kun en anelse dårligere, Men en hel del billigere.
Jeg har også læst at der er flere fejl på MGén end på andre biler.
Så for mig bliver det et Nej/Måske https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... er-garanti
Nu står jeg ikke lige og skal have ny bil, men jeg kunne godyt blive lun på en EV5 https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... ioniq-5-ev
Senest rettet af triumph 11 dec 2020 10:50, rettet i alt 1 gang.
triumph skrev: 11 dec 2020 10:43
Efter nytår får den 7 år /150.000 km garenti. Har læst en del test, og den er en anelse dårligere end det den bliver sammenlignet med, på nærmest alle parametre. Men den er kun en anelse dårligere, Men en hel del billigere.
Jeg har også læst at der er flere fejl på MGén end på andre biler.
Så for mig bliver det et Nej/Måske https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... er-garanti
Da Tesla startede og stadig lærer af, er af deres fejl, det så værst ud i starten, og MG er nok i starten af deres el bil's karriere.
Så kan man leve med begynder fejl, som Ford også har været igennem nu og andre, så vil fejl være det mindste i en ny æra hvor man tror på at fossie brændstoffer forsvinder fra bilen som har eksisteret i mange årtier.
Så måske er deres udfordringer slet ikke så værst, når man tænker på ID:3 som også stadig har problemer , de går heller ikke fri.