haha, jeg tror ikke tændstikken når en flamme, når jeg er langt væk på 4,6 sekunder

haha, jeg tror ikke tændstikken når en flamme, når jeg er langt væk på 4,6 sekunder
Nu er der godt nok ikke mange Outlander tilbage, men invite+ som jeg købte steg 10k i pris, fra 290k til 300kpendec skrev: 08 dec 2020 20:03 Ser du denne artikel fra inputmag, så har de vurderet en Outlander falder 55.000
Mitsubishi Outlander fra nuværende 336.914 kr. til 293.457 kr. altså -54.957 kr. i besparelse.
https://www.inputmag.dk/bilaftale-saada ... -hybrider/
Hvad blev nævnt i den sidste podcast som blev lagt her tidligere, så havde Ford nævnt 28.000 dyrere KUGA
InputMag nævner så
Ford Kuga nuværende 312.545 kr. til 341.547 kr. altså 29.002 kr. merpris.
mhev / hev får jo ikke for den afgiftsbesparelse, og rabatter som gives til el og phev modeller.
Så dem skal du nok bare se på, som almindelig gammeldags prissat bil end phev er i statens øjne, nok også fordi du ikke kan oplade fra kontakten.
Som nogen så mener er der hvor man sparer. mhev/hev skal køre for at lade, som koster co2 i brændstof, så nok ikke besparende nok.
Jeg synes det er mærkeligt at Outlander kan spares 55.000 , når batteri er mindre, hvor Kuga så kan sælges med lidt større batteri, og alligevel bliver 28-29.000 dyrere.
FDM: igen,igen, fejl (mener jeg) hos FDM og deres research.
De ender op med en stigning på kun 7000kr til Kuga, det er da ikke særligt retvisende hvis Ford melder noget andet ud,
og så mener FDM en titanium koster 280.000 men korrekt pris er 288.000, så allerede inden stigning bliver den 8000kr dyrere end FDM har researched sig frem til.. Ringe!
FDM's undskyldning: Priserne er beregnet og afrundet af FDM og viser prisudviklingen for de forskellige biltyper. Der er ikke tale om officielle priser fra bilmærkerne.
Altså, hvis man vil illustrere 7000kr's stigning, så burde man da skrive 288.000 afrundet og ikke fjerne 8000kr af prisen.
Plusser og minusser ved din, nu når du har haft den i et stykke tidJohn Skov Jensen skrev: 17 dec 2020 17:16 Nu er der godt nok ikke mange Outlander tilbage, men invite+ som jeg købte steg 10k i pris, fra 290k til 300k
De dyrere modeller bibeholdt prisen
https://www.mitsubishi-motors.dk/conten ... liste2.pdf
Minus
John Skov Jensen skrev: 18 dec 2020 07:35 Minus
Den bipper højlydt udvendigt hvis jeg stiger ud af bilen med nøglen i lommen, selv om håmdbremsen er trukket,
Jeg syntes generelt at biler bipper konstant i dag og det er nærmest ikke til at finde ud af hvad det lige er man har glemt.
Den har ikke mulighed for at automatisk skifte mellem kørelys og nærlys og samtidigt holde baglygterne tændt hele tiden
Vi kunne vælge at få installeret et relæ til omkring 1000 kroner for at have baglys tændt hele tiden. Dog kan vi nøjes med at dreje lysknap helt over men så virker "Auto-nedblænding" ikke - Det kan jeg godt leve med.
Den har ikke en volumen drejeknap, kun trykknapper på rat og midterkonsol
Den er meget følsom på sædekontakten på højre forstol, så der skal ikke ligge meget der inden den advarer mod manglende sikkerhedssele
Lyden fra mobiltelefonen kommer kun ud i højre side af kabinen
Dette er så et plus ved mig. 3 telefoner er lagt ind i Konaen og der kan prioriteres hvilken der skal tilkobles først. 2 android og 1 Iphone.
Virker fint hvis vi vil have telefonens brugerflade op på skærm. En lille ting jeg var træt af var at vi ikke kunne få navigation til den komfortpakke som vi tilvalgte - Her var valgte mellem to forskellige komfortpakker. Men efterfølgende er jeg nu udmærket tilfreds med det. Skal navi bruges på et tidspunkt er Google faktisk rigtigt godt.
Ladetid på medfølgende lader, har nu bestilt Clever abonnement
Plus
Komfortabel
Har bedre økonomi end forventet
Også her. Ligger cirka 0,5 til 1,0 liter over WLTP. Hvilken er overraskende.
Stor og rumlig
Der er helt klart mindre plads i Konaen end i vores 5008, men det vidste vi så nok lidt svært at klage over det![]()
4wd
1500 på krogen
1300 her. Har kun én gang kørt med 350 kg trailer på krogen til genbrugsplads. Fornemmer den bliver tørstig med noget bagefter så lidt spændende når/hvis vi kommer afsted med campingvogn til sommer. Dog skal den vi har skiftes da den er for tung og det tillige er en køjevogn som ikke er aktuelt mere.
Ingen rækkevidde angst
Mulighed for ren el kørsel, også selv om der er koldt udenfor
Her er det også forbavsende hvor godt den kan køre på el - Kan selvfølgelig ikke måles med din men regner med at det kun kan blive bedre som vejret bliver varmere til.
Generatorbremse/motorbremse niveau kan justeres i 6 trin på padles bag rattet
Har haft 2 stop med den.
Et relæ der tilkobler batterierne fejlede, gjorde den måtte bugseres til forhandleren, ingen forvarsel
Altid møj-ærgerligt når der sker utilsigtede stop på nye biler - Man syntes nok bare at det skal fungerer.
En punktering på 1000km gammel michelin vinterdæk, blev dog advaret i god tid af TPMS systemet
Et par ekstra ting .
Vi har temperaturmåler på transmissionen - Første gang jeg ser det i en alm. familiebil.
Et plus for mig er at den har Dual-clutch gearkasse og ikke CVT.
Om det er et plus eller minus at den ikke pr automatik springer i " P " når dør åbnes er nok en smagssag.
Minus. Ikke bi-zone klimaanlæg - Til gengæld kan man vælge kun klima ved føreren når man er alene i bilen.
Også minus. Passagersæde kan ikke højdejusteres og kan ikke tilkøbes - Mærkeligt nok findes det i den rene elektriske Kona variant.
Alt i alt er jeg/vi tilfreds med bilen - So far.......