... Til gengæld har vi så kun brugt 2/3 af de to paller træpiller vi havde købt ind til hele vinteren
Og jeg som troede at vi skulle ud og investere i en ekstra palle inden vinteren var forbi.
Regnskabet indtil videre siger 73 poser á 16 kilo fra starten af November og frem til nu.
Det bliver 1168 kilo, divideret med antal dage som er 114, hvilket giver 10,24 kilo træpiller i døgnet til at varme 188m2 velisoleret villa i to plan op med ... DET er jeg sg* også stolt af og glad for
Specielt set i forhold til de ca. 14.500 kwh som vi brugte hele sidste sæson i strøm (også selv om det var en rigtig kold og lang vinter sidste år!). Jeg glæder mig til at kunne lave hele regnskabet når vi passerer Juli måned og den årlige opgørelse
(Anlægget er faktisk allerede online, jeg mangler bare at få en evt. "offentlig" adresse - jeg har kun en adresse hvor jeg kan logge ind og se forbruget - men der skulle også være en offentlig adresse tror jeg? ...)
Solceller:
Paneler 26 stk. 240Wp EG240M60C Sort (i alt 6240wp) samt 2 stk. Delta Solivia 2.500.
Installeret WP = 6.240. Forventet årlig produktion 5.656 Kwh.
Stik syd, vinkel ca. 45 grader
Det er det jeg fedter med nu, men har en idé om at åbne en port i routeren så serveren kan tilgås udefra, men jeg må lige finde ud af hvordan.
Her i vinter har vi brugt ca.1060 kilo foder til Laura, forresten er din brænderskål i pladestål ell. støbejern ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Brænderskålen er i pladestål - var ikke klar over, at de kunne fåes i støbejern også.
Vi har haft lidt problemer med manglende tænding, og at oversiden kan blive så varm (varmeflytning) at displayet faktisk kan stoppe med at vise dele af tegn i områder. De kommer tilbage igen, når ovnen køler ned heldigvis.
Ellers synes vi den kører godt - hvordan er jeres erfaringer med Lauraen`?
Solceller:
Paneler 26 stk. 240Wp EG240M60C Sort (i alt 6240wp) samt 2 stk. Delta Solivia 2.500.
Installeret WP = 6.240. Forventet årlig produktion 5.656 Kwh.
Stik syd, vinkel ca. 45 grader
Min produktion idag er blevet til 16 kWh.
Jeg har desværre skygge fra naboens grantræer en måneds tid endnu.
Så de 16 kWh er lavet mest sidst på formiddagen.
halløjsa
Herovre i det vestjyske, blev det så til 17 kw i dag. Men, da noget bedre end i går. Da blev det til 1,7 kw..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Jeg syntes nu denne tråd er noget værre pjat. Den giver ingen mening, om hvad der er får noget anlæg, man har.
I morgen øsregner det ovre østpå og der er måske solskin herovre vestpå. Ja, så er det jo mig, der næsten ikke kan få armene ned.
Men, dem der følger med på dmi kan jo godt se en mening i tingene.
Jeg kan se på de visere lige så snart der er en bette sky. Det tager blot et par sek. så er nålen nede. Et øjeblik efter er den oppe.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.