Jeg synes at spritmonitor er super pålidelgt. Naturligvis afhænger forbruget af ens kørselsmønster. det er derfor man skal bruge genemsnittet (hvilket kræver der er nok biler til at lave et ordenligt gennemsnit)
Hvis man skal sige noget, så går man nok mere op i forbruget, end gennemsnittet af billister, og har måske en mere økonomisk kørestil.
Jeg synes at forbruget på spritmonitor passer med det jeg har på min bil.
Nu køre jeg af landevejen til Kalundborg, hvor jeg ikke kommer over 80, her er mit forbrug 5,1.
Før kørte jeg til hedensted, hvor det var motorvej = 140 hvor der ikke var vejarbejde, her lå forbruget på 5,6
Til Sorø med ca. 100, lå forbruget på 5,4. Det passer fint med sprit monitor
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Rundt omkring el-bilen
Re: Rundt omkring el-bilen
Jeg har selv brugt det siden 2015, og når jeg skulle sammenligne kuga'r , så var de vildt forskellige , særligt fordi de var brugt i forskellige lande, til forskellige formål, som med/uden træk, og store familier, østrig med mange bakker osv,osv...triumph skrev: 22 dec 2020 20:18 Jeg synes at spritmonitor er super pålidelgt. Naturligvis afhænger forbruget af ens kørselsmønster.
Hvis man skal sige noget, så går man nok mere op i forbruget, end gennemsnittet af billister, og har måske en mere økonomisk kørestil.
Jeg synes at forbruget på spritmonitor passer med det jeg har på min bil
Jeg mener, at når Kuga 2.5 PHEV skal sammenlignes, så må det være fair at vægt , ydelse og fart er tættere på hinanden , når økonomi skal være en faktor som kan vurderes, ellers kan jeg godt slå en VW Lupo 3L op og se Kuga fejle totalt

(Ved godt motor træk ccm? skal tælles med når fossile brændstof biler sammenlignes men så begynder det jo at være meget svært)
Her er en vægtklasse på 1800kg / 192hp / Diesel - https://www.spritmonitor.de/en/detail/1141795.html
Den mangler lidt på vægt, og på HP men så er Kuga jo også hybrid, så de 225hp er nok totalt max.
Denne Mercedes gør sig med små 7,37 i snit , som diesel? Det er da ikke så flot. og det er en 2020 model

Jeg fandt en anden bil på ca. 1770 kg egenvægt, og den er helt hen i vejret., dog 2018 model.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3
Jeg kan ikke se hvorfor egenvægten skal ned, bare fordi det er batteri som driver den?
Vi sidder vel ikke og sammenligner Lupo med Mercedes GLC her? Lægger man 60kg oveni, når man fylder tanken?
Argumentet for at min Kuga skulle være sløver , er for mange, at den er tung pga. batteri men jeg har jo haft Kuga benzin før, og så kun 150hp, den var ikke særlig økonomisk(ca. 12km max), og heller ikke hvis jeg betalte 100.000 mere og fik diesel med 2.0 motor og 190hp, den klarede dog 20km på literen, korrekt.
Prisen? Jeg kunne få lidt mere træk på krogen og vælge Mercedes PHEV for 100.000 mere, ikke meget mere batteri men navnet koster og kvaliteten.
Her er Kuga 1.5 ecoboost 148hp fra 2016-2018 sammenlignet, de hopper fra 7.x til 10.x liter/km, det er ikke særligt godt parametre synes jeg.
Re: Rundt omkring el-bilen
Fandt lige Mitsubishi Outlander Diesel edition 148hp.
Den kan snige sig ned på 6.x men har flere på 8-9.x der. Den vejer så mindre som ren diesel bil, vistnok i klasse med Kuga omkring 1600kg.
Den kan snige sig ned på 6.x men har flere på 8-9.x der. Den vejer så mindre som ren diesel bil, vistnok i klasse med Kuga omkring 1600kg.
-
- Stoker XIX
- 14
- Indlæg: 5.691
- Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
- Mit fyr: 24 kw black star semirens
- Areal: 200
- Brændsel: piller
- Fremviser gerne i postnummer: 4261
- Årligt forbrug: 7,2 tons
- Geografisk sted: høve - skælskør
- Har takket: 442 gange
- Blevet takket: 473 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Den du har er ren diesel, ikke hybrid.pendec skrev: 22 dec 2020 21:25 Fandt lige Mitsubishi Outlander Diesel edition 148hp.
Den kan snige sig ned på 6.x men har flere på 8-9.x der. Den vejer så mindre som ren diesel bil, vistnok i klasse med Kuga omkring 1600kg.
En plug in hybrid benzin ligger på 4,3 l/100 km
Det må vel betyde at Plug in teknologi har en værdi
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3
Senest rettet af triumph 23 dec 2020 10:07, rettet i alt 1 gang.
Re: Rundt omkring el-bilen
Oprindelig pointe var vist at diesel gør sig bedre end hybridtriumph skrev: 23 dec 2020 10:01 Den du har er ren diesel, ikke hybrid.
En plug in hybrid benzin ligger på 4,3 l/100 km
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=3


Re: Rundt omkring el-bilen
Den lyder da super lovende, ligemeget om det er tysk eller kinesisk, så er den en fin nykommen på vores euro marked. Ved ikke om min Mach-e får konkurrence der, udover på prisen

-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Indlæg: 8.006
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Der er vist ingen af disse EV biler der kan sige sig fri for et eller andet problem
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.