Så kom billedet af kia's nye
https://carbuzz.com/news/leaked-names-o ... und-online
Rundt omkring el-bilen
-
- Redaktør
- 16
- Indlæg: 5.089
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Så er prisen justeret på Outlanderen igen, den billigste version er tilbage til de 290k som før afgiftændringerneJohn Skov Jensen skrev: 17 dec 2020 17:16 Nu er der godt nok ikke mange Outlander tilbage, men invite+ som jeg købte steg 10k i pris, fra 290k til 300k
De dyrere modeller bibeholdt prisen
https://www.mitsubishi-motors.dk/conten ... liste2.pdf
Dyrere model fastholdes på 350k
Re: Rundt omkring el-bilen
Uhh,
kulden tærer på batteriet. Bilen er køligere idag, og min sædvanlige tur på 8km, fik kun 2.9 på batteri og jeg forsøgte at vinde mere, den blev bare ikke varm nok. Så nu begynder man måske at se at ture også kan blive for små , måske gør den sig ok på længere ture men den æder altså strøm, især når ratvarme og sæder nu også pulserer. Tror godt jeg ville have en varmepumpe i bilen her, som jeg tidligere hørte Outlander har, det må give hurtigere varme i kabine
Nå, ville bare lige fortælle lidt fakta, som vil kun bliver værre, hvis moder vinter bliver hårdere mod os.
Jeg fik vist aldrig nævnt at undervognen ser ikke godt ud, til snekørsel, hvis man lige tror man tager en snedrive for at komme videre, den tror jeg ikke går med alle de kabler man kan se , selvom de beskyttes af en plade, så er den åben, og helt klart noget som skraber sne ind og så længe det ikke smelter vil det måske samle sig og ødelægge noget over en kold periode.
Jeg har billeder fra bilhjul skifte, så kan jeg illustrere på andet tidspunkt.
kulden tærer på batteriet. Bilen er køligere idag, og min sædvanlige tur på 8km, fik kun 2.9 på batteri og jeg forsøgte at vinde mere, den blev bare ikke varm nok. Så nu begynder man måske at se at ture også kan blive for små , måske gør den sig ok på længere ture men den æder altså strøm, især når ratvarme og sæder nu også pulserer. Tror godt jeg ville have en varmepumpe i bilen her, som jeg tidligere hørte Outlander har, det må give hurtigere varme i kabine

Nå, ville bare lige fortælle lidt fakta, som vil kun bliver værre, hvis moder vinter bliver hårdere mod os.
Jeg fik vist aldrig nævnt at undervognen ser ikke godt ud, til snekørsel, hvis man lige tror man tager en snedrive for at komme videre, den tror jeg ikke går med alle de kabler man kan se , selvom de beskyttes af en plade, så er den åben, og helt klart noget som skraber sne ind og så længe det ikke smelter vil det måske samle sig og ødelægge noget over en kold periode.
Jeg har billeder fra bilhjul skifte, så kan jeg illustrere på andet tidspunkt.
Re: Rundt omkring el-bilen
Så får plugin serien endnu en omgang, selvom det er små omgange 
https://folketidende.dk/Motor/Snarligt- ... kel/570743
Så jeg er slet ikke enig, selvom min bil mærker det er koldt, så har jeg også hørt Tesla ejere forklare mig, det er ikke anderledes hos dem, de mister også batteri jo, meget logisk vel.

https://folketidende.dk/Motor/Snarligt- ... kel/570743
Dette er jo ikke korrekt, og tager man udgangspunkt i Ford som jeg nu kender, så vil en ecoboost 1.5 / 150hk køre 12-13km/l og er 20.000 dyrere end tilsvarende hvis man vælger ST-line, så får man billigere ekstra udstyr og PHEV giver stadig flere km/l selvom man ikke oplader.- Men det forudsætter, at du ikke kører mere end 50 kilometer i hverdagen. Ellers kører den bare på benzin hele tiden - så kan du lige så godt købe en konventionel benzinbil, forklarer Ilyas Dogru.
Så jeg er slet ikke enig, selvom min bil mærker det er koldt, så har jeg også hørt Tesla ejere forklare mig, det er ikke anderledes hos dem, de mister også batteri jo, meget logisk vel.
Dette synes jeg lyder rigtig fornuftig, for jeg har også læst Tesla ejere og andre forklare nævne den skal kunne køre hele turen, ellers er det ikke værd at købe, som jeg mener er helt forkert, når det skal være hverdagen som tæller og ikke sommerturen til Skagen.FDM's rådgivning hører ofte fra folk, som ikke tør skifte til en genopladelig bil, fordi den ikke kan klare en køretur på ferie eller på tværs af landet.
- Men der er ikke nogen, som køber et kæmpehus ud fra argumentet om, at de skal holde stor fest én gang om året. I stedet skal man købe efter, hvad man har behov for i hverdagen, siger han.
-
- Stoker XVIII
- 17
- Indlæg: 4.682
- Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
- Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
- Areal: ca. 300kvm.
- Brændsel: Træpiller 6 mm.
- Fremviser gerne i postnummer: 8410
- Årligt forbrug: ca 5,5 t.
- Geografisk sted: Feldballe-Djursland
- Har takket: 341 gange
- Blevet takket: 340 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Hvad gør man så, hvis man skal på en længerevarende køretur?
-Det er vel stadig de færreste elbiler, der kan lynlades, på i øvrigt
endnu, ganske få ladestationer?
-Det er vel stadig de færreste elbiler, der kan lynlades, på i øvrigt
endnu, ganske få ladestationer?
»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«
Citat: Mark Twain
Re: Rundt omkring el-bilen
Der er vist mange, som lader deres biler blive hjemme, og tager en SUV/Familiebil på leje i den periode, som også giver pladsen til familien og det de vil tage med. Jeg kan da se det passer endnu bedre i 2021, når elbilerne bliver mere almindelige og lidt mindre kapacitet, så vil man nok stadig leje sig til kapacitet og samtidig køre længde. Som igen, er nok mest et par gange om året, hvis de andre dage nok fylder mest.MichaelK skrev: 29 dec 2020 09:47 Hvad gør man så, hvis man skal på en længerevarende køretur?
-Det er vel stadig de færreste elbiler, der kan lynlades, på i øvrigt
endnu, ganske få ladestationer?
Der er klart nogle "singler" som kører i deres Tesla til Spanien og planlægger turen med stop og opladning, det gør en famile på 4 eller 5 nok ikke helt på samme måde, når man tager baggage med i beregningerne.
-
- Redaktør
- 16
- Indlæg: 5.089
- Tilmeldt: 02 maj 2009 20:40
- Mit fyr: Atmos DC40GD
- Areal: sammenlagt 350 m2
- Brændsel: Bøg
- Fremviser gerne i postnummer: 8370
- Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
- Blevet takket: 468 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
At købe en plugin hybrid kræver, for optimal udnyttelse, som så meget andet "der ikke er som det plejer" at man sætter sig ind i tingene og analyserer sit behov
Hvor langt skal man køre hver dag på alm hverdage og hvilke lademuligheder har man.
Jeg har i denne måned ladet 310 kwh indtil videre, dette trods en corona hjemmearbejdsplads. Dette er langt mere end jeg havde estimeret inden jeg købte bilen og en positiv fejlbedømmelse. Men det kræver jeg er stringent omkring ladning. Jeg sætter den altid til ladning så snart jeg parkerer den på matriklen.
Og de 310 kwh er et tal der kan forbedres ved større ladestyrke der vil gøre at eftermiddags/aftens kørselsbehov i større grad vil kunne dækkes på eldrift. Derfor har jeg bestilt en ladeboks der vil kunne lade med den dobbelte styrke af min nuværende "mormor" ladeløsning. Den vil kunne tilføje et større antal km på eldrift ved den ladning der sker fra jeg kommer hjem fra arbejde, til man kører afsted igen med unger til sport, indkøb osv.
Så med den nye ladeboks er håbet 400 kwh om måneden på ren eldrift, hvilket her i den kolde tid svarer til 1400 km
Hvor langt skal man køre hver dag på alm hverdage og hvilke lademuligheder har man.
Jeg har i denne måned ladet 310 kwh indtil videre, dette trods en corona hjemmearbejdsplads. Dette er langt mere end jeg havde estimeret inden jeg købte bilen og en positiv fejlbedømmelse. Men det kræver jeg er stringent omkring ladning. Jeg sætter den altid til ladning så snart jeg parkerer den på matriklen.
Og de 310 kwh er et tal der kan forbedres ved større ladestyrke der vil gøre at eftermiddags/aftens kørselsbehov i større grad vil kunne dækkes på eldrift. Derfor har jeg bestilt en ladeboks der vil kunne lade med den dobbelte styrke af min nuværende "mormor" ladeløsning. Den vil kunne tilføje et større antal km på eldrift ved den ladning der sker fra jeg kommer hjem fra arbejde, til man kører afsted igen med unger til sport, indkøb osv.
Så med den nye ladeboks er håbet 400 kwh om måneden på ren eldrift, hvilket her i den kolde tid svarer til 1400 km
-
- Stoker Pro Engel
- 14
- Indlæg: 8.006
- Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
- Har takket: 1385 gange
- Blevet takket: 800 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Sad forleden og kiggede en test af en PHEV - Kan ikke huske nu hvilken men det er også underordnet. Bilen var højrestyret så mener det var en engelsk test. Han nævnte noget som jeg syntes lød meget godt - Nemlig at hvis man vendte hjem med strøm på batteriet havde man kørt "uhensigtsmæssigt" da det var billigere at tanke strøm fremfor brændstof (engelske priser) - Det forudsætter selvfølgelig at man har en vis kontrol over hvordan trækkraften skal leveres til bilen.John Skov Jensen skrev: 29 dec 2020 13:02 Hvor langt skal man køre hver dag på alm hverdage og hvilke lademuligheder har man.
Jeg har i denne måned ladet 310 kwh indtil videre, dette trods en corona hjemmearbejdsplads. Dette er langt mere end jeg havde estimeret inden jeg købte bilen og en positiv fejlbedømmelse. Men det kræver jeg er stringent omkring ladning. Jeg sætter den altid til ladning så snart jeg parkerer den på matriklen.
Og de 310 kwh er et tal der kan forbedres ved større ladestyrke der vil gøre at eftermiddags/aftens kørselsbehov i større grad vil kunne dækkes på eldrift. Derfor har jeg bestilt en ladeboks der vil kunne lade med den dobbelte styrke af min nuværende "mormor" ladeløsning. Den vil kunne tilføje et større antal km på eldrift ved den ladning der sker fra jeg kommer hjem fra arbejde, til man kører afsted igen med unger til sport, indkøb osv.
Så med den nye ladeboks er håbet 400 kwh om måneden på ren eldrift, hvilket her i den kolde tid svarer til 1400 km
John - Hvor mange køber bil efter deres almindelige dagligdags behov ?John Skov Jensen skrev: 29 dec 2020 13:02At købe en plugin hybrid kræver, for optimal udnyttelse, som så meget andet "der ikke er som det plejer" at man sætter sig ind i tingene og analyserer sit behov
Der er hverfald mange der lige kommer med den at "Vi kører til SydItalien en gang om året så jeg skal have en stor bil med mindst 180 hk og den skal kunne slæbe 2000 kg" Ergo køber mange biler som måske koster 100 til 150.000 over det de reelt har brug for - Fordi de bruger den til 5000 km årligt ud af de 30 til 40.000 som de måske normalt kører.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Re: Rundt omkring el-bilen
John Skov Jensen skrev: 29 dec 2020 13:02 Og de 310 kwh er et tal der kan forbedres ved større ladestyrke der vil gøre at eftermiddags/aftens kørselsbehov i større grad vil kunne dækkes på eldrift. Derfor har jeg bestilt en ladeboks der vil kunne lade med den dobbelte styrke af min nuværende "mormor" ladeløsning. Den vil kunne tilføje et større antal km på eldrift ved den ladning der sker fra jeg kommer hjem fra arbejde, til man kører afsted igen med unger til sport, indkøb osv.

-
- Stoker XI
- 6
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 29 mar 2019 18:14
- Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
- Areal: 140
- Brændsel: Træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 6933
- Dagligt forbrug: 6 kg
- Årligt forbrug: 6
- Har takket: 394 gange
- Blevet takket: 114 gange
Re: Rundt omkring el-bilen
Har det personligt stramt med alt det planlægning af lading, og abonnementer på strøm ved forskellige udbydere, var det så meget billigere end benzin/ diesel, ku jeg gå på kompromis,en det er jo ikke rigtig tilfældet, så for mit tilfælde kører jeg videre i brugte biler, det koster ikke meget, og ingen penge er bundet i lån, og så er afskrivningen begrænset, samtidig synes jeg en elbil tangerer transport fra a-b.... køreglæden ved lyden af en motor og udstødning er også et plus i min verden.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.