Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af Lintz »

Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:33 Har det personligt stramt med alt det planlægning af lading, og abonnementer på strøm ved forskellige udbydere, var det så meget billigere end benzin/ diesel, ku jeg gå på kompromis,en det er jo ikke rigtig tilfældet, så for mit tilfælde kører jeg videre i brugte biler, det koster ikke meget, og ingen penge er bundet i lån, og så er afskrivningen begrænset, samtidig synes jeg en elbil tangerer transport fra a-b....
Har det på samme måde - Er heller ikke til al den planlægning samt ikke at vide hvor meget det koster i "brændstof" Når man som mange køber en eller anden form for abb med hjemmelader bliver "Brændstofprisen" meget flydende da det selvfølgelig afhænger af kørte kilometer. Men samtidig hvis man har et rimeligt fast (højt nok) km-forbrug kan det nok ikke svare sig andet - Men det er også som John skriver - Man bliver nød til at sætte sig ind i tingene og opveje fordele og ulemper.

Nu har jeg jo selv købt Hybrid og tror at den bliver rimelig dyr at køre med med en fuld lastet campingvogn bagefter - Men hvad betyder det når det max er 500 km om året. Der var den nu solgte 5008 med 2 l 160 hk diesel en perle - Men lidt åndsvagt at slæbe sådan en stor motor og bil 18 km ind til Føtex og tilbage igen en gang ugentlig.
Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:33 Køreglæden ved lyden af en motor og udstødning er også et plus i min verden.
Også her - Men så hopper man bare på Mcén :D
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
6
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 114 gange

Indlæg af Fiffer »

Lintz skrev: 29 dec 2020 13:51 Har det på samme måde - Er heller ikke til al den planlægning samt ikke at vide hvor meget det koster i "brændstof" Når man som mange køber en eller anden form for abb med hjemmelader bliver "Brændstofprisen" meget flydende da det selvfølgelig afhænger af kørte kilometer. Men samtidig hvis man har et rimeligt fast (højt nok) km-forbrug kan det nok ikke svare sig andet - Men det er også som John skriver - Man bliver nød til at sætte sig ind i tingene og opveje fordele og ulemper.

Nu har jeg jo selv købt Hybrid og tror at den bliver rimelig dyr at køre med med en fuld lastet campingvogn bagefter - Men hvad betyder det når det max er 500 km om året. Der var den nu solgte 5008 med 2 l 160 hk diesel en perle - Men lidt åndsvagt at slæbe sådan en stor motor og bil 18 km ind til Føtex og tilbage igen en gang ugentlig.

Også her - Men så hopper man bare på Mcén :D
Ha, det er en jungle at følge med i, og det orker jeg simpelthen ikke😁 og ja, har selv mc, og nyder lyden af en motor, og elsker mekanikken bagved, noget mere spændende end en Elmotor, synes jeg😉
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:54 Ha, det er en jungle at følge med i, og det orker jeg simpelthen ikke😁 og ja, har selv mc, og nyder lyden af en motor, og elsker mekanikken bagved, noget mere spændende end en Elmotor, synes jeg😉
Heldigvis kan man jo selv bestemme hvad man er til :D Jeg har jo nok valgt mere fornuftsbetonet bil denne gang set ud fra vores reelle kørselsbehov. Om det så viser sig at Hybrid versionen er et dårlig valg er ikke til at sige men El-versionen rykkede ikke rigtigt ved mig og Hyundai Kona med 1,0 l benzin-motor - AAhhhhh. Så "fornuftig" er jeg heller ikke blevet. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Siger en mand der har en 54 hk 800 cu diesel-hakker liggende i Smarten :oops:
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
6
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 114 gange

Indlæg af Fiffer »

Lintz skrev: 29 dec 2020 14:08 Heldigvis kan man jo selv bestemme hvad man er til :D Jeg har jo nok valgt mere fornuftsbetonet bil denne gang set ud fra vores reelle kørselsbehov. Om det så viser sig at Hybrid versionen er et dårlig valg er ikke til at sige men El-versionen rykkede ikke rigtigt ved mig og Hyundai Kona med 1,0 l benzin-motor - AAhhhhh. Så "fornuftig" er jeg heller ikke blevet. icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Siger en mand der har en 54 hk 800 cu diesel-hakker liggende i Smarten :oops:
Kører pt diesel, da konen kører en del til daglig, så der blev en volvo, da hun totalskadede hendes Skoda, der kørte en traktor ud foran hende, og var heldig ikke at miste livet, så blev jeg enig om vi skulle ha en volvo, de er da ret sikre😁
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Indlæg af triumph »

pendec

Indlæg af pendec »

Lintz skrev: 29 dec 2020 13:51 Også her - Men så hopper man bare på Mcén :D
Det må eksistere eller også har Tesla og andre lagt lyde på bilen, så man selv vælger.

HVORDAN det så kommer ud, kan aldrig blive den ægte vare men de forsøger, måske bliver røg erstattet af vandpiper og de smider lyd ud igennem en udstødning? har ikke bil forstand til at forstå dette, så jeg skal ikke drage konklusioner om den udvikling.

Jeg synes udstødning og flammer bagi ser sejt ud, og så skader lyden da ikke. Og Atkinson motoren kan altså godt larme, sådan lidt højlydt men alligevel ikke som en hyper car :)

PS: Der er kommet el drevne MC'r :) De siger vel heller ikke meget.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

Skal man så regne med at man måske ikke behøver at møde op til køreprøven i fremtiden ? icon_cheesygrin.gif
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14

Indlæg af Lintz »

pendec skrev: 29 dec 2020 14:48
PS: Der er kommet el drevne MC'r :) De siger vel heller ikke meget.
Blandt andet Harley - Meeeeen, ved squ ikke rigtigt. Det er lige som om det ikke helt hænger sammen med en rigtig "HD-Biker" icon_cheesygrin.gif
Harley-rider-stereotype.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
John Skov Jensen
Redaktør
Redaktør
16
Mit fyr: Atmos DC40GD
Areal: sammenlagt 350 m2
Brændsel: Bøg
Fremviser gerne i postnummer: 8370
Geografisk sted: Ødum, 8370 Hadsten
Blevet takket: 468 gange

Indlæg af John Skov Jensen »

Fiffer skrev: 29 dec 2020 13:33 Har det personligt stramt med alt det planlægning af lading, og abonnementer på strøm ved forskellige udbydere, var det så meget billigere end benzin/ diesel, ku jeg gå på kompromis,en det er jo ikke rigtig tilfældet, så for mit tilfælde kører jeg videre i brugte biler, det koster ikke meget, og ingen penge er bundet i lån, og så er afskrivningen begrænset, samtidig synes jeg en elbil tangerer transport fra a-b.... køreglæden ved lyden af en motor og udstødning er også et plus i min verden.
Man behøver ikke nødvendigvis låne til en bil, det er jo lovligt at spare op først :great:

Det er individuelt hvor meget man ønsker at spare i omkostninger ved at skifte bil, man kan jo være af den overbevisning at det ikke behøver være billigere, og det er helt fint. Selv oplever jeg at min bil går både længere på de liter benzin den bruger end den bil jeg havde før som er sammenlignelig i størrelse , samt generelt at den er billig at drifte.

Man kan også vælge at syntes at det er uden betydning om man kører i en gammel p.. diesel, der ryger , soder og lugter, og at folk der køber en mere "grøn" løsning bare er nogle hippier og økofreaks, det er helt fint.

Et par dobbelte weber der brølede, kan ikke sammenlignes med noget af det nye i dag
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange