Anders G skrev:Jeg tænker:
Du har tidligere oplevet røg i fyrrummet, det skulle vel ikke være vind der slår ned i skorstenen og derved ødelægger trækket ?
Jeg ville forsøge at justere op for blæs, høj 30 og lav 20.
Blæseren / skorsten trækket skal virke.
Blæseren kunne evt være defekt i lejerne så den ikke kan dreje korrekt, ellers kondensator som tidligere nævnt.
Bare mine indput
Fuldstændig enig.
Blæs 10 er for lav, som test prøv at hæve den til 20.
Hvordan ser der ud i røgkassen bag turbulatorene?
Kommer der luft ud af "overluft" hullerne? (dem lige over sneglen). Prøv evt at stikke et stykke ståltråd ind i miderste hul.
Kan du evt prøve at uploade en lille video af bålet?
Med venlig hilsen
Jobak Det brænder først, som er nærmest ved ilden.
Anders G skrev:Jeg tænker:
Du har tidligere oplevet røg i fyrrummet, det skulle vel ikke være vind der slår ned i skorstenen og derved ødelægger trækket ?
Jeg ville forsøge at justere op for blæs, høj 30 og lav 20.
Blæseren / skorsten trækket skal virke.
Blæseren kunne evt være defekt i lejerne så den ikke kan dreje korrekt, ellers kondensator som tidligere nævnt.
Bare mine indput
Den med skorstensnedslag kunne måske forklare det en gang eller 2-3 men med 2 og efter ændringer 3,5 dages mellem rum..
Har snakket med ham i tlf...
Og har kunne ude lukke mange ting..
Så nu er det som vi ser det blæser problem..
Lejer?
Diode fejl?
Konensator ?
Blev enige om at forsøge at hæve blæs 2 og se om røgen forsvinder eller 2 mere osv..både høj og lav...
Kan det ikke gøre det må der en elektriker ud og måle på blæser og konensator..
Så som i nævner forsøges det med at hæve blæs først
Så lykkedes det endelig at få fyret til at køre. Jeg prøvede med at hæve blæs men problemet vendte tilbage efter et par dage. Da jeg havde renset det, så var det meget lang tid om at komme igang igen og det lød underligt. Derfor måtte jeg have fat i smeden igen. Denne gang var det heldigvis en med meget forstand på Baxi.
Han måtte skifte begge print da de begge havde fejl. Derudover indstillede han også fyret og sagde, at vores forhold med skorsten osv. krævede en meget anderledes indstilling end den der kan findes i manualen. Blot til orientering så er indstillingerne nu følgende:
Så lykkedes det endelig at få fyret til at køre. Jeg prøvede med at hæve blæs men problemet vendte tilbage efter et par dage. Da jeg havde renset det, så var det meget lang tid om at komme igang igen og det lød underligt. Derfor måtte jeg have fat i smeden igen. Denne gang var det heldigvis en med meget forstand på Baxi.
Han måtte skifte begge print da de begge havde fejl. Derudover indstillede han også fyret og sagde, at vores forhold med skorsten osv. krævede en meget anderledes indstilling end den der kan findes i manualen. Blot til orientering så er indstillingerne nu følgende:
-30
H1.7
L1.7
P05
No
Set 70
Høj
40%
25 sek
Lav
26%
40 sek
Pause
10
Glædelig jul til jer alle herfra.
av av det ser dyrt ud hvis den skal køre justeret sådan...
Jeg vil på det kraftigste anbefale du får iltstyring på...
hvis du skal køre med de tal der er opgivet vil iltstyring være optimalt..