Nå, det var godt medens det varede. Men den første lidt milde dag i dag var nok at jeg lige gik ud til en A-1 alarm... tilsyneladende pga. tilbagebrand igen. Orker simpelthen ikke at skal ud og tømme magasinet endnu en gang og starte op igen .
Min røgtemp under drift har generelt lagt mere til den høj side end den lav (fra 130 til 220 på den højeste). Jeg tror den er pga. røgtemp men fordi røgtemp har faldet efter syrventil har lukket op for vandet og så kunne den ikke holde temp ved lige... det er min teori i hvert fald.
Men det her er stadigvæk en uholdbar situation... hvad for søren vil jeg går nar det er 10-15 gader ud? Dette her har aldrig sket før for mig (før Nov)...
Nu tror jeg, at jeg vil ring til en i morgen, men ved ikke om fyret helst skal være slukket, eller i drift, når de kommer ud (nu kan jeg i det mindste forklare, hvad jeg har lavet for at prøve og forbedre situationen).
Den eneste ting som jeg kunne være i tvivl om jeg har lavet helt rigtigt er selve sneglrør's pakning. Der var ingen som kunne svare på mit indlæg mht. tætning eller ej. Min nabo (maskinmester) mente ikke det var nødvendigt, at bruge silikone, med en fiber pakning. Men da jeg afmonterede den gammel pakning kunne jeg tydelig se at der var brugt en form for klar silikone på den fra fabrikken af. Den eneste jeg havde, ud over ovenkit og Morsø lim (som jeg ikke mente ville være egnet pga. sin "stivhed") var en vådrums silikone som jeg brugte meget lidt af på begge sider. Da jeg tjekkede fyret lidt tidligere efter alarmen, virkede pakningen meget blød, og da jeg spændt lidt på bolterne, blev der presset vand ud (men den så ellers tæt ud). Nu ved jeg ikke om den er våd pga. den silikone jeg brugt eller pga. vand men jeg vil helt bestemt mene, at denne pakning burde kunne holde til at blive våd (?)...
Der var heller ikke megen hjælp at hente hos Baxi... Skrev til "spørg Jørgen" på deres site og forklarede forløbet (for en måneden siden) for at høre om de kunne tilføje noget til de gode råd jeg fik herinde... da vi ingen svar fik ringede min kone og fik at vide at de vil hellere at vi ringede efter en af deres service partner.
Olaf13 skrev:Du kan måske teste tætheden i magasinet med en røgpatron
Tak, det var et godt forslag.
Men den fik en ny pakning på magasin låget (som lukker meget tæt nu), på gearmotor, og der er ingen rust eller andet slitage i magasinet så tror jeg ikke det kan være selve magasin (har også tjekket alle skruer og beslag til låget mm).
Når du nu har renoveret fyret bliver den jo også mere effektiv (mere effekt ud og laver røgtemperatur) og vil også hurtiger gå i pausefyring hvis du ikke aftager varmen og dermed større risiko for tilbagebrand hvis magasinet ikke er helt 100% tæt i lejer og pakninger. Derfor er det en god ide at teste magasinet.