Potato potato.... Det er det samme.....MichaelK skrev:
Det er moment Du har fat i der. Det er ikke helt der vi skal hen. Det er vægtstangsprincippet der gælder her.
Mvh,

Potato potato.... Det er det samme.....MichaelK skrev:
Det er moment Du har fat i der. Det er ikke helt der vi skal hen. Det er vægtstangsprincippet der gælder her.
Mvh,
Landlyst skrev:
Enig....Altså sidste sætning...
![]()
For hvis det du siger der er er rigtigt så skal det jo være den store kran i bunden når man rejser f.eks. vindmølle tårne....
Men altså, det er konstateret ved fysisk efterprøvning, at jeg har ret.energi-kriger skrev:Så er forsøget så gjort, kontroleret og dobbeltkontroleret i begge ender. Tømmeret vejer nu godt 20kg (måtte lige save lidt af) og vægten siger tæt på 10 kg når man løfter i enden. Først ved en vinkel på over 70 grader begynder vægten at falde målbart. Ved omkring 80 grader er vægten ca 5kg. hurtig faldende til 2kg og 0kg. Så Michael har simpelhen ret.
Note
Og nej jeg har ikke snydt på vægten
Nej er et sikker på at det er dig der er forvirret....MichaelK skrev:
Nej, det er bestemt ikke det jeg siger. Du har slet ikke forstået det jeg skriver
Det er løftepunkt kontra tyngdepunkt og samspillet imellem dem, der forvirrer dig.
Tyngdekraften virker altid i det vandrette plan, uanset hvordan et emne måtte
hænge i luften.
Mvh.
Tror nu ikke jeg tør satse på den når jeg kraner... Ved ikke med dig @Lintz ?MichaelK skrev:
Men altså, det er konstateret ved fysisk efterprøvning, at jeg har ret.
Så er alt det andet jo ligegyldigt.
energi-kriger skrev:Isac..? kender ikke manden, men det burde jeg måske gøre, forstår jeg. Mit helt igennem uvidenskabelig og enfoldige forsøg, er det måske vinklet forkert?
Note
Men løfter jeg så hele tømmeret fri af gulvet - vupti så vejer det pludselig igen 20kg. Sgu ren magi, det her...
Jeg vil SÅ gerne have dig til at forståLandlyst skrev:
Tror nu ikke jeg tør satse på den når jeg kraner... Ved ikke med dig @Lintz ?