Luft vand varmepumpe.

Spørgsmål vedr. varmepumper
Jordvarme, luft til luft, luft til vand
pendec

Re: Luft vand varmepumpe.

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 26 mar 2019 20:00 Orker man efter mange år ikke at stå på hovedet i fyret - slæbe piller, eller hvad nu man gør. Så bruger man lidt mønter for at pleje sit velvære.
Tilmed så koster en top pro VP ikke mere, end et godt pillefyr gør.
Ja, jeg gider godt slæbe, og man behøver vel kun et godt pillefyr til 19k for at det går op :)

Og det bedste, du sparer måske 200kr/md over de næste 10 år, sammenlignet med min investering, det er som Lamborg skriver, småpenge.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Indlæg af Troldmand. »

pendec skrev: 26 mar 2019 20:16 Ja, jeg gider godt slæbe, og man behøver vel kun et godt pillefyr til 19k for at det går op :)

Og det bedste, du sparer måske 200kr/md over de næste 10 år, sammenlignet med min investering, det er som Lamborg skriver, småpenge.
Dit 19K pillefyr er lige nøjagtig det, vi ville undgå med vp investeringen.
Hvad vi sparer i forholdt til dit pillefyr er uinteressant. Da det på ingen måde kan sammenlignes, med det ønske vi havde ved skiftet.

Hvor meget vi kommer til at spare. Du kan selv regne på det.
Vpen har siden 27 august 18. brugt 3324 Kwh.
I privaten bruger vi over 4000Kwh om året.
pendec

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 26 mar 2019 20:42 Dit 19K pillefyr er lige nøjagtig det, vi ville undgå med vp investeringen.
Hvad vi sparer i forholdt til dit pillefyr er uinteressant. Da det på ingen måde kan sammenlignes, med det ønske vi havde ved skiftet.

Hvor meget vi kommer til at spare. Du kan selv regne på det.
Vpen har siden 27 august 18. brugt 3324 Kwh.
I privaten bruger vi over 4000Kwh om året.
Kom nu, regm nu dine udgifter ud på 10 år, så kan vi tale videre, når du præsenter dine 20.000 kr's besparelse, ellers så gider jeg ikke lege med. Du har allerede vist hvor dårlig du er til matematik, nu præsenterede jeg resultatet, så skal du bare lave beregningen og så om du også kan finde 180kr i besparelse om måneden over 10 år :)¨

btw, det handler ALDRIG om ønsker men penge, og dit ønske skal gå op i din økonomi, ellers ville jeg have et slot og en ferrari og 2 yacht og 5 jet's i hele verden men det kræver jo penge. Og din investering skal du ikke sige var gratis, og for andre er investering noget man kalkulerer besparelse / investering på over X år, så kan komfort komme bagefter når man er besluttet og sikker på man har penge og vil vinde/tabe over den tid man tror man kan holde den/sig kørende.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

pendec skrev: 26 mar 2019 20:48 Kom nu, regm nu dine udgifter ud på 10 år, så kan vi tale videre, når du præsenter dine 20.000 kr's besparelse, ellers så gider jeg ikke lege med. Du har allerede vist hvor dårlig du er til matematik, nu præsenterede jeg resultatet, så skal du bare lave beregningen og så om du også kan finde 180kr i besparelse om måneden over 10 år :)¨

btw, det handler ALDRIG om ønsker men penge, og dit ønske skal gå op i din økonomi, ellers ville jeg have et slot og en ferrari og 2 yacht og 5 jet's i hele verden men det kræver jo penge. Og din investering skal du ikke sige var gratis, og for andre er investering noget man kalkulerer besparelse / investering på over X år, så kan komfort komme bagefter når man er besluttet og sikker på man har penge og vil vinde/tabe over den tid man tror man kan holde den/sig kørende.
Fatter ikke du gang på gang bliver personlig, når ikke du får ret.
pendec

Indlæg af pendec »

Troldmand. skrev: 26 mar 2019 21:00 Fatter ikke du gang på gang bliver personlig, når ikke du får ret.
Personlig? Skal jeg pege på dine meget personligt og sviner indlæg du har lavet for nogen tid siden.

Du skal ikke snakke personlig. Faktum er du har præsenteret os andre for mærkelige tal, og faktum er det må betyde du er dårligt til matematikken, intet personligt i at erkende man ikke kan regne? Derimod har du svinet andre til, og i andre tråde og træder på mig, fordi du ikke kan klare jeg får ret når vi taler matematikken, som du ville dumpe i.

Men tak for kampen, du gav op før du kom igang og ville gør det personligt i stedet for at bevise jeg ikke havde ret.

edit: Det forklarer selvfølgelig økonomien bag hele dit projekt, så behøver du nok heller ikke uddybe den investering og hvad du har brugt der.
kreller
Stoker X
Stoker X
13
Mit fyr: Nibe varmepumpe f2120-16
Areal: 170+100
Brændsel: El
Årligt forbrug: 5800kwh før 7t træp.
Har takket: 41 gange
Blevet takket: 94 gange

Indlæg af kreller »

Jeg vil nu sige at komfort vægter mest, men man kan selvfølgelig ikke få mere komfort end man har råd til.
Hvis alt skal dreje sig om penge, skal man jo heller ikke købe en bil.
pendec

Indlæg af pendec »

kreller skrev: 26 mar 2019 21:48 Jeg vil nu sige at komfort vægter mest, men man kan selvfølgelig ikke få mere komfort end man har råd til.
Hvis alt skal dreje sig om penge, skal man jo heller ikke købe en bil.
Ikke forstået? Bilen er et krav for mange som skal på arbejde og have tid med famiien? Mener du VP er købt fordi du vil have 5 minutter mere med familien eller skal tjene penge og nå på arbejde og stadig nå hjem og lægge børn i sengen og være sammen med dem i lidt tid inden? VP er nok mere luksus , end bilen nogensinde kan blive, hvis altså ikke du tænker på min Ferrari nu :)
kreller
Stoker X
Stoker X
13
Mit fyr: Nibe varmepumpe f2120-16
Areal: 170+100
Brændsel: El
Årligt forbrug: 5800kwh før 7t træp.
Har takket: 41 gange
Blevet takket: 94 gange

Indlæg af kreller »

Du kan købe dig en citygo og tænke på dine penge, eller tænke komfort og købe en BMW.
Der er gået alt for meget tænk nu hvad du bruger dine penge på i denne tråd.
Os der har købt varmepumpe har gjort det fordi vi har råd og vil have komfort. Skulle vi vende, hver en 5kr inden vi brugte den, så var det jo nok et træls pillefyr vi havde sat op igen.
Om så elprisen stiger til 2,25kr så er det stadig billigere end at fyre med Træpiller.
Jeg starter også min 6 cyl. Bil hver morgen et kvarter før jeg kører på arbejde, igen komforten, at sætte sig ind i en varm bil.
pendec

Indlæg af pendec »

kreller skrev: 26 mar 2019 22:38Os der har købt varmepumpe har gjort det fordi vi har råd og vil have komfort.
Det lyder da også helt fint, så synes jeg du skal forklare Troll'n at man ikke skal rådgive andre ved at linke til tvivlsomme sider og forklare hvor økonomisk det er, og det er guld og grønne skove som spinnes på det.

Det er jo ikke sandt men fortæl du bare mig det, jeg ved da godt det kun er den halve sandhed og hvor dyrt det kan være at få, og hvor meget huset skal passe til pumpen, og hvordan ens installationer skal skiftes eller om man ligefrem skal smide gulvvarme i hele huset for at se komforten omsættes til 24 grader.

Så komfort er jo kun en lille del af en mulig dyr investering hvis man skal lytte til indlæg her, som kun handler om kWh og hvor billigt det seneste måned har været, det lugter langt væk af penge, hvis du spørger andre.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
17

Indlæg af Troldmand. »

pendec skrev: 26 mar 2019 17:58 Nu synes jeg vi skal være fair og ikke grave for meget i solceller i denne tråd men en ting er sikkert, du afregner ikke på en opsparing på elprisen, kun på afgifterne som igen skal udregnes imod forbrug og køber du mere end du producerer, så er det vel først der afgiften sænkes over 4000kWh og ikke fra dag 1, som du afregnes for kvt.mæssigt.

Men nok om den del, idag så sparer du helt klart meget men tror din beregning på 80øre i rabat, ændres på time baseret afregning.
Pendec vil gerne styre, hvad der skal skrives i denne tråd. Solceller for eks. mener han ikke hører til her.

Som trådstarter ønsker jeg alle former for energikilder diskuteret her. Gerne holdt op mod det at tænke på / have varmepumpe.

Mit ønske. Manges ønske. Lad os komme videre uden en masse vrøvl og gætterier om petitesser.

Tilbage til "Varmepumper"