pendec skrev: 22 feb 2021 20:10
Så har jeg gravet lidt mere, og jeg synes ikke den Mach-E er så spændende mere, nu mere man finder af info.
- Den kan max komme op på 180km/t (ikke super vigtigt men lyder ringe, min Kuga klarer 209km/t)
- Den er 10 cm lavere end nuværende Kuga
- Den kan max trække 750kg (u/ og m/bremser)
- kunstlæder sæder. (plastik)
Så det bliver nok en anden SUV elbil. Måske skal jeg se nærmere på Tesla som alle snakker så meget om. Vil man se detaljer på nummerplade.net, er reg nr. C U - 8 6 3 8 9 (eneste registreret i DK endnu)
Vil du blive ved med at køre Ford kommer det vist helt af sig selv med el-drift.
Så lige i dag at de også melder sig ind i koret hvor de synger "Ingen fossil-biler efter år 20xx"
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev: 22 feb 2021 20:18
Vil du blive ved med at køre Ford kommer det vist helt af sig selv med el-drift.
Så lige i dag at de også melder sig ind i koret hvor de synger "Ingen fossil-biler efter år 20xx"
Enig, det kan være svært at gå væk fra Ford men jeg sikkert også god tid nu. Det var en tanke , men jeg føler mig en smule skuffer lige pt, selvom den er lækker Jeg var hook på Mercedes som dog synes at være steget i priserne, så jeg må se hos den lokale brugtbils forhandler, der har han bl.a også Kuga PHEV men flere Tesla, dog pt ingen 3 modeller, kun S og X og lige en smule mere end jeg vil betale, og så er de gamle.
Hvorfor holder de max speed på 180-200km/t på de el biler, Tesla har da ikke problemer med 260-300km/t+
øv, der er ikke meget Brian bil over de elbiler lige nu.
pendec skrev: 23 feb 2021 13:09
Hvorfor holder de max speed på 180-200km/t på de el biler, Tesla har da ikke problemer med 260-300km/t+
øv, der er ikke meget Brian bil over de elbiler lige nu.
Eller så skal man skifte klasse
Min kone kikkede kort på en Seat Mii electric, men da hun så at den ikke kan køre mere end 130 kmt fik den tomlen nedad omgående
Det er ikke sejt at køre i sådan en helt ny el bil og så kommer der en Kadett C og overhaler dig på motorvejen
John Skov Jensen skrev: 23 feb 2021 14:45
Min kone kikkede kort på en Seat Mii electric, men da hun så at den ikke kan køre mere end 130 kmt fik den tomlen nedad omgående
Det er ikke sejt at køre i sådan en helt ny el bil og så kommer der en Kadett C og overhaler dig på motorvejen
Nu var det så også to eksempler i hver sin ende af skalaen
130 er også for lidt men vil mene at der er ingen grund til at biler kan køre 300 kmt.
Flere fabrikanter begrænser jo dres modeller til 250.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev: 23 feb 2021 15:29
Nu var det så også to eksempler i hver sin ende af skalaen
130 er også for lidt men vil mene at der er ingen grund til at biler kan køre 300 kmt.
Flere fabrikanter begrænser jo dres modeller til 250.
Altså...
Bare det at jeg kan sige, jeg kan køre 350km/t , det lyder sgu godt.
Jeg ved fra youtube, min Kuga klarer max. 209km/t det er OK men ikke sejt!
Når de siger 180km/t , så er der vist ikke meget Mustang tilbage over den model, så kunne de kalde den pony igen. Nedsættende Øgenavn den vist fik tidligt, fordi den ikke havde hk og hastighed som andre muskelbiler dengang.
Men du kan få ret, vi er i en tid, hvor Elon er ved at presse kunder ud i remote aktivering af features og det går måske rigtig godt, så måske er Ford ude i lignende feature, betal 30.000kr og du får 100km/t mere oveni.
Jeg fik læst anmeldelse, og det er nok ikke bilen jeg vælger men den har da fået ægte læder sæder , det er da en af dens fordele udover andre gode tiltag her.
btw, den ligner lidt Elon's cybertruck lidt?
jeg bryder mig ikke om at svede på ryggen, så du beholder bare din døde ko
jeg syntes at den er MEGET flottere end Cypertrucken.
Tror egentlig bare de skruer ned for tophastigheden, for det gå for meget ud over rækkeviden.
Det er jo heller ikke fedt og sige; den kan køre 250 km/t, men så er rækkeviden kun 75 km....