UPS.
I efteråret 2020 tilbagekaldt Hyundai 77.000 eksemplarer af elbilen Kona Electric på verdensplan, da softwaren skulle opdateres.
Men nu tilbagekalder Hyundai igen 82.000 elbiler på verdensplan, og selvom det i global skala ikke er et stort antal biler, så kan det ifølge Financial Times blive den dyreste tilbagekaldelse af elbiler i historien.
Årsagen til, at tilbagekaldelsen anslås at koste op mod en billion won, svarende til cirka 5,5 milliarder kroner, er, at batterierne nu angiveligt står til at skulle udskiftes i elbilerne.
Denne gang går tilbagekaldelsen på 76.000 eksemplarer af Kona Electric samt eksemplarer af Ioniq og nogle elektriske busser, som er bygget mellem november 2017 og marts 2020. Alle bilerne bruger batteripakker bygget på LG Chem-fabrikken i Nanjing i Kina.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
BWJ skrev: 02 mar 2021 20:44
UPS.
I efteråret 2020 tilbagekaldt Hyundai 77.000 eksemplarer af elbilen Kona Electric på verdensplan, da softwaren skulle opdateres.
Men nu tilbagekalder Hyundai igen 82.000 elbiler på verdensplan, og selvom det i global skala ikke er et stort antal biler, så kan det ifølge Financial Times blive den dyreste tilbagekaldelse af elbiler i historien.
Årsagen til, at tilbagekaldelsen anslås at koste op mod en billion won, svarende til cirka 5,5 milliarder kroner, er, at batterierne nu angiveligt står til at skulle udskiftes i elbilerne.
Denne gang går tilbagekaldelsen på 76.000 eksemplarer af Kona Electric samt eksemplarer af Ioniq og nogle elektriske busser, som er bygget mellem november 2017 og marts 2020. Alle bilerne bruger batteripakker bygget på LG Chem-fabrikken i Nanjing i Kina.
Ja det koster s.. fabrikanterne nogle lærepenge at kravet til udfasning af fossile biler går så stærkt at de skal løbe inden de når at lære at gå
BWJ skrev: 02 mar 2021 20:44
UPS.
I efteråret 2020 tilbagekaldt Hyundai 77.000 eksemplarer af elbilen Kona Electric på verdensplan, da softwaren skulle opdateres.
Men nu tilbagekalder Hyundai igen 82.000 elbiler på verdensplan, og selvom det i global skala ikke er et stort antal biler, så kan det ifølge Financial Times blive den dyreste tilbagekaldelse af elbiler i historien.
Årsagen til, at tilbagekaldelsen anslås at koste op mod en billion won, svarende til cirka 5,5 milliarder kroner, er, at batterierne nu angiveligt står til at skulle udskiftes i elbilerne.
Denne gang går tilbagekaldelsen på 76.000 eksemplarer af Kona Electric samt eksemplarer af Ioniq og nogle elektriske busser, som er bygget mellem november 2017 og marts 2020. Alle bilerne bruger batteripakker bygget på LG Chem-fabrikken i Nanjing i Kina.
Og der pågår vist nok en stor diskussion mellem Hyundai og LG omkring skyldsspørgsmålet.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Et lidt forsinket "tak for svar " fra mig .
Det kunne godt tyde på at de folk som har fortalt måske ikke helt har sat sig ind i de der bogstaver og måske købt noget som ikke passede efter deres kørselsbehov.
Kan godt læse ud fra jeres skriverier at man skal have sat sig grundigt ind i stoffet inden man køber og at det vil være super godt at have nogen som jer i baghånden der har erfaring med de forskellige typer at trække på. :-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Når vi taler el/hybrid'r. Så kom jeg til at se på Audi efter deres sportback reklame på TV.
Det er da godt nok en pæn røvfuld som er med plugin hos dem, man kan finde alt fra A3 til Q8 osv. Alle leveres med plugin og rimelig gode hk, og en en pæn batteri pakke. Og så starter A3 fra 350k , så ikke den værste startpris for en Audi?
Men i forhold til Ford med en PHEV, så har Audi altså 8 - 9 modeller og det er fra billig til rimelig top modeller.
Mon denne kommer til at sælge?
Prisen gør da at der måske vil være nogle som ikke har haft økonomi til at erhverve sig en el-bil lige pludselig lader sig friste.
Læste https://fdm.dk/alt-om-biler/elbil-hybri ... yr-paa-fup
En høj bil med kun 27 KWH batteri, skal man ikke køre langt på motorvejen før man går tør. De lover op til 230 km på en opladning.
Hvor langt kan man så køre på en vinterdag med 130 km/t ?
100 km mellem hver opladning ?
Sakset fra artikel;
Motorvejskørsel tager rækkeviden:
Ja, det gør det. Når Motor tester rækkevidden i elbiler, foregår det ved motorvejsfart på 110 km/t. Her måler vi typisk en rækkevidde på mellem halvdelen og to tredjedele af det officielle tal. F.eks. kører Fiat 500 ifølge producenten 317 km på en opladning, og vi klarede kun 160 km ved 110 km/t. På samme måde kørte vi 310 km i VW ID.3, der har et officielt tal på 420 km. Sætter man farten op til 130 km/t., skal man forvente yderligere ca. 20 procent højere forbrug/kortere rækkevidde, altså blot 250 km i ID.3. Reelt skal man på langtur regne med blot 70 procent af de tal (dvs. 220 km ved 110 og 175 km ved 130 i ID.3), da de færreste har lyst til at komme under 10 procent, og det tager lang tid at lade fra 80 til 100 procent. Med tagboks ryger rækkevidden endnu længere ned. Bemærk, at der kan være stor forskel på rækkevidden ved sommer- og vinterkørsel, ligesom blæst og regn kan trække ned.
Motorvejskørsel øger elforbruget markant og sænker dermed rækkevidden lige så markant.
triumph skrev: 12 mar 2021 19:42
En høj bil med kun 27 KWH batteri, skal man ikke køre langt på motorvejen før man går tør. De lover op til 230 km på en opladning.
Hvor langt kan man så køre på en vinterdag med 130 km/t ?
100 km mellem hver opladning ?
Tror heller ikke den henvender sig til dem der skal kører 200 + om dagen.
Men kan den kører 15 - 20 km landevej og måske det samme på motorvej x 2 om dagen opfylder den jo nok manges behov.
Er man til den type bil i det prisleje skal man ikke give meget mere for denne i forhold til en Sandeo og lidt mindre end en Stepway.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.