fyrkat skrev: 05 apr 2021 10:46
Har kørt Toyota de sidste 30 år. vores elbil er nok dyr i indkøb, til gengæld er den rigtig billig i drift, omkring 25 øre til strøm per kørt km.
Disse meget lave driftomkostninger gør også at selv om der skulle være en stor afskrivning, ser regnestykket samlet set fint og fornuftigt ud
Men denne verdenshetz mod benzin og diesel har kun lige set sin begyndelse, det bliver værre er mit gæt. Så alm benzin og diesel kan også komne til at opleve større afskrivninger på sigt
De første 6 - 7 min af denne er lidt interessant - Men også lidt tankevækkende hvis alle (eller for mange) hoppede på den vogn for så skal staten bare ud og finde pengene et andet sted.
Lintz skrev: 06 apr 2021 17:29
De første 6 - 7 min af denne er lidt interessant - Men også lidt tankevækkende hvis alle (eller for mange) hoppede på den vogn for så skal staten bare ud og finde pengene et andet sted.
Lintz skrev: 06 apr 2021 17:29
Var inde og finde priser på kia e-niro og hyundai kona. (Min søster og svorger kigger efter bil)
jeg syntes ikke der var noget at spare på brugte (de skulle jo være 6 md, og have kørt 9000 km)
men der var muligvis på tesla model 3 (der var ingen model s til salg) men den er for lille
triumph skrev: 06 apr 2021 19:14
Var inde og finde priser på kia e-niro og hyundai kona. (Min søster og svorger kigger efter bil)
jeg syntes ikke der var noget at spare på brugte (de skulle jo være 6 md, og have kørt 9000 km)
8 mdr og 6000 - Men mon ikke du lavede en lille slåfejl :-)
Har ikke tjekket priser så kan ikke sige noget om det. Kan huske han nævnte at omtalte Tesla kunne holde i indkørslen for rundt regnet 300 - 325.000.
Hvad den vil koste herhjemme brugt ved jeg heller ikke.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.