Jeg tror nu det er ganske sjælden, (eller det håber jeg) at en hund bliver aflivet, med et skud hagl,efter den der hegns lov.. Såvidt jeg har hørt i radioen er denne lov helt fra 1840. Den gang var en hund nok ikke regnet for noget særligt og dengang var der jo husdyrhold at tage hensyn til, de fleste steder på landet. Derfor kunne en hund der strejfede rundt , godt lave stor skade..
Men, sådan er det jo ikke nu om dage. En hund er jo idag en del af en familie.
Et forslag til en ny lov, kunne være. At den der havde hunden rendende ovre hos sig, Og som efter mange utallige henvendelser hos ejeren af hunden, ikke fik noget ud af dette.
Det skulle så være sådan, at man så kunne indfange hunden, uden den led overlast.og få den rette myndighed til at hente hunden Evt politi eller en dyrelæge. Så kunne ejer af hunden kontaktes og han kan komme og hente sin hund mod en betaling på feks. 2000 Kr eller til de omkostninger der nu kunne være forbunden med arbejdet med hunden. Det skulle ikke være nogen problem at finde ejeren, da hunde nu om dage skal være chip mærket eller have en addresse på halsbåndet.
Kommer ejeren så ikke og henter hunden, bør den kunne aflives hvis ikke en anden vil have hunden.
Men, det med at skyde hunden. Man, skal huske på at hunden har et hjem. Det er sikkert den rareste hund. Er der børn i hjemmet, der er glade for hunden.ja, de bliver rigtig kede af det.
Men, det er altså, sådan noget man skal have med i sine tanker, inden man trykker på aftrækkeren.
Og en sidste ting... Rygtes det at man har skudt en hund... tjah... Det kan godt være man har retten på sin side. Men, man kan dælme risikere at være lidet agtet i det samfund, man bor i fremover.. Husk på det er en lov der efterhånden har 170 år på bagen, man har handlet ud fra.
Den lov bør revideres. Den er slet ikke tidsvarende.. Slut herfra..

Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.