Rundt omkring el-bilen

Her kan du få hjælp til Bil, MC og Motor samt alt "gør det selv" til Bil, MC og Motor
Ny bil, nye dæk eller startproblemer
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 442 gange
Blevet takket: 473 gange

Re: Rundt omkring el-bilen

Indlæg af triumph »

pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 01 dec 2021 09:54 Det er under "Kører profil" (Tror jeg det hedder, Der hvor du indstiller sæder og spejle, så de passer til dig)
Der er en box du kan klikke af, der hedder ; Let indstigning
Så beder den dig indstille rat og sæde så det er mest behageligt at stige ind/komme ud.
Når du så frigiver sikkerhedsselen, så køre rattet op/sædet tilbage. Modsat når du sætter selen i

Er du stadig glad for den ?
Takker, jeg må kigge under køreprofilen jeg har lavet der.

Jeg har vist ikke fået alt den erfaring på få dage endnu, den skuffer dog ikke når man først har kørt lidt, så er det jo en anden oplevelse end højtsiddende i en Kuga. (22cm højere)

Indtil videre er det helt klart en sportsbil som jeg lidt søgte til sidst, når komforten blev skåret lidt ned, så jeg har det fint med lav og hurtig :) Selvom den er mere besværlig at stige ind i, så er den helt fin at sidde i, så det vænner jeg mig til med min størrelse :)

Har allerede læst om Tesla ejere som bor i nord, hvordan døre og håndtag giver udfordringer, så det er selvfølgelig der man må bruge forvarme funktionen mere, når det bliver så koldt. Lige nu er det jo bare regn her :)

Den skal forhåbentlig blive i nogle år , så jeg vil ikke kigge alt for meget på andet nu, når denne er købt.

En ting har jeg bidt mærke i, den tiltrækker folks syn, og folk stirrer lidt, det er forhåbentlig bare fordi bilen er fed, selvom jeg så mange i indkøbscentret lørdag, meget overraskende.

Og jo, så er bilen vist lidt for afhængig af telefon, at man ikke kan åbne bagi uden at trykke inde i kabinen eller skal hive telefon frem, er måske lidt vildt, uden en fysisk knap bagi, foran er fint, der kommer jeg nok sjældent.
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
14
Har takket: 1385 gange
Blevet takket: 800 gange

Indlæg af Lintz »

Det kunne snildt være min kone. Hun kan godt komme op og skændes med sin gps
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 01 dec 2021 12:03 Og jo, så er bilen vist lidt for afhængig af telefon, at man ikke kan åbne bagi uden at trykke inde i kabinen eller skal hive telefon frem, er måske lidt vildt, uden en fysisk knap bagi, foran er fint, der kommer jeg nok sjældent.
Der er da en fysik knap på bagklappen. Både til at åbne, og lukke (altså 2 forskellige knapper)
Jeg har dog nogen gange været ude for at bagklappen er låst, indtil man har været henne ved fordøren. Det er nogen gange som om den først registrere nøgle/telefon der.

Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan lane assistance + addaptiv fartpilot indstilles.
Hvis man kun bruger den adaptive fartpilot, så kan man indstille den til at køre efter hastighedsgrænser/skiltegenkendelse +/-10 km.
Eller relativ hastighed = Indstiller den til f.eks 100 km i timen. Det spiller (Bortset fra at den læser skiltene for sent, så man er kommet et godt stykke ind i byen inden den sænker hastigheden)
Hvis jeg bruger Lane assist, så kan den nogen gange godt indstilles til f.eks at køre 100 km/t på landevejen. Mens andre gange så vil den kun køre hvad skiltene siger + max 10 km/t (90 km i timen, hvis skiltet siger 80 km/t)
Jeg ved ikke hvorfor ?
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 01 dec 2021 12:26 Der er da en fysik knap på bagklappen. Både til at åbne, og lukke (altså 2 forskellige knapper)
Jeg har dog nogen gange været ude for at bagklappen er låst, indtil man har været henne ved fordøren. Det er nogen gange som om den først registrere nøgle/telefon der.

Jeg har ikke helt fundet ud af hvordan lane assistance + addaptiv fartpilot indstilles.
Hvis man kun bruger den adaptive fartpilot, så kan man indstille den til at køre efter hastighedsgrænser/skiltegenkendelse +/-10 km.
Eller relativ hastighed = Indstiller den til f.eks 100 km i timen. Det spiller (Bortset fra at den læser skiltene for sent, så man er kommet et godt stykke ind i byen inden den sænker hastigheden)
Hvis jeg bruger Lane assist, så kan den nogen gange godt indstilles til f.eks at køre 100 km/t på landevejen. Mens andre gange så vil den kun køre hvad skiltene siger + max 10 km/t (90 km i timen, hvis skiltet siger 80 km/t)
Jeg ved ikke hvorfor ?
Fedt, hvis du gider opdatere med et billede af præcis hvor den bagklap's knap er, så vil jeg finde den! :)
Har ikke begivet mig ud i lane assist eller noget med autopilot endnu. Så det bliver senere, når jeg er tryg ved bilen, for den er anderledes for mig.
Lyder lidt som fartpiloten fejler, som Kuga gjorde, og ser forkerte skilte og standser bilen unødigt, det gider jeg ikke.
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

pendec skrev: 01 dec 2021 12:44 Fedt, hvis du gider opdatere med et billede af præcis hvor den bagklap's knap er, så vil jeg finde den! :)
IMG_20211201_131341 (2)_LI.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 01 dec 2021 13:28 IMG_20211201_131341 (2)_LI.jpg
takker, jeg må ud og prøve den

Super glad for at vide den findes, har allerede savnet den og var ikke glad for appn skulle i brug ved supermarked :)
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Nå Pendec
Så lige en fin sammeligning
https://www.youtube.com/watch?v=V_Tfu8othJc
pendec

Indlæg af pendec »

triumph skrev: 02 dec 2021 15:08 Nå Pendec
Så lige en fin sammeligning
https://www.youtube.com/watch?v=V_Tfu8othJc
Øv,Øv, jeg føler mig rigtig gammel nu, selvom man bare skal lære, læse eller se flere youtube video'r.

Her lærte jeg at oplade lågen kan åbnes med tryk i bunden :) Der brugte jeg også app :)
At luftventilering på touchskærm kan sætte hvilke retninger man vil, det har jeg så ikke noteret før men set skærmen jo.

Fik jeg nævnt at glæden begynder at melde sig? Det ser supergodt ud i carporten, når man ser denne, i forhold til den gamle Kuga :) Så jo, sommer tiden bliver spændende..
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
14

Indlæg af triumph »

Det er jo ikke nok at den ser godt ud i carporten, den skal jo også se / virke godt når man er bag rattet
Jeg fik en rigtig god gennemgang af Motorleasing da jeg hentede bilen.
Køreprofiler, tesla konto , og alt muligt andet blev også klaret, og så var bilen perfekt klargjort.
Det gør det hele lidt nemmere, men det er jo også et firma der hovedsageligt ikke laver andet end at hente Teslaer

Tilbage til "Bil, MC og Motor"