http://www.guide-billig-billeje.dk/nyhe ... mark-2014/
http://www.chevrolet.dk/modeller/spark/
Gu ved om de kommer ned på 49.900 kr på et tidspunkt

Der er mange af de nye mikrobiler der køre udenmærket, ihvertfald hvis man ikke skal køre meget motorvej.Tom_AT skrev:Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil
For mig at se har disse mikro-biler intet at gøre med at købe ny bil, i ordets forstand. Man køber en skotøjsæske fordi den er billig. ikke fordi man har ønsket om køreglæde eller komfort.
Tjaa... Nu kører vi kun 70.000 km om året i franske biler, den ene 5 år gammel. Klart vi skifter olie en gang imellem, ellers ikke de store problemer. Måske andre bilmærker klarer sig uden det?Tom_AT skrev:Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil
For mig at se har disse mikro-biler intet at gøre med at købe ny bil, i ordets forstand. Man køber en skotøjsæske fordi den er billig. ikke fordi man har ønsket om køreglæde eller komfort.
Synes godt nok at man skal passe på med at nedgøre bestemt bilmærker eller biler fra bestemte lande, med tanke på at div. bilmærker er rodet godt og grundig sammen via ejerskab og at der er en udpræget tilbøjlighed til at bilmærkerne handler indbyrdes hvad ang. komponenter og sågar hele modeller.Tom_AT skrev:Der er jeg så ikke enig. En 5 år gammel bil er der jo stadig mange km i. Med mindre den har gået 100.000 km årligt eller er en fransk bil
nu er det jo den samme bil de 3...Lintz skrev:
Synes godt nok at man skal passe på med at nedgøre bestemt bilmærker eller biler fra bestemte lande, med tanke på at div. bilmærker er rodet godt og grundig sammen via ejerskab og at der er en udpræget tilbøjlighed til at bilmærkerne handler indbyrdes hvad ang. komponenter og sågar hele modeller.
f.eks er det jo ikke helt unormalt at se en fransk diesel i et andet mærke.
Peugeot har købt model fra Mitzubishi og den er nu pludselig blevet en Peugeot.
Omvendt har Toyota købt varevogn fra Pegueot.
Wv købte pick-up fra Toyota.
Og man kan blive ved.
Tom - Hvis jeg krævede at du købte en mikro-bil i dag og du fik 3 at vælge imellem - Hvilken ville du vælge ?
Citroen C1
Peugeot 107
Toyota Aygo
OG JA - Jeg kører fransk og har været godt tilfreds med de 3 stk jeg har haft - Bevares - De er ikke fejlfri men det er der vist ikke mange bilmærker der er i dag.
P.s. Ja det er billigt for et køretøj (læs: Køretøj) og tror at der er mange som kan springe på sådan en mikro-bil.
Især hvis deres daglige transportbehov ikke er stort.
Jeg er enig med Tom i at det nok ikke er meget bil man køber, Men som transportmiddel er den nok ok.