jeg er i fuld gang med at bygge nyt fyrrum og skal i gang med at tilslutte skorstenen til min scotte.
Vi har sløjfet vores brændeovn og vil genbruge den rigtig gode KM skorsten til pillefyret.
Nu er jeg så lidt i vildrede omkring tilpasning. På min brændeovn sad skorstenen ovenpå. Nu skal den jo ind fra bagsiden i pillefyret.
Det uisolerede stykke på skorstenen har et mål på 150mm indvendigt og 154mm udvendigt.
Jeg skal havde forestillet mig, at jeg skulle have et uisoleret T-stykke med en sodpotte i bunden. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde et T-stykke der passer på mit 150mm rør og på det 130mm rør der er på scotten.

Jeg er godt klar over, at jeg bare kan få lavet et stykke der passer. har lige fået to priser 4400 kr og 7800kr.

Hvis der er nogen, som har nogle gode input er de mere end velkommen til at byde ind.

For en god ordens skyld har jeg forsøgt at lave en tegning af problemet, som jeg har vedhæftet.
Skal måske lige tilføje, at T-stykket af pladshensyn skal fylde så lidt som muligt.