Må man lige spørge hvad forbruget ligger på Nu..

Ordet er frit
Snak om lige hvad du har lyst til
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
18
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 105 gange
Blevet takket: 292 gange

Må man lige spørge hvad forbruget ligger på Nu..

Indlæg af thy »

Har lige fyldt tanken op,og kan se vi er ret tæt på 25kg i døgnet over den sidste uge...steget et kilo om ugen de sidste 5uger ca
hvilket enligt er ok,men hvordan ligger vi i forhold til alm vinter.. er det bedre i år eller er forbruget højer ,hvad er jeres fornemelse--
fik lavet stue sidste efter år og først fuget i sommers ved vinduer (sku lige have pudset ind i vindusramme uden for og ventede til sikker frostfri..)
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen
pendec

Re: Må man lige spørge hvad forbruget ligger på Nu..

Indlæg af pendec »

Jeg har aldrig regnet på mit fra jan-dec, så der kan jeg ikke vurdere meget.
Jeg ligger pt på 1kg/timen +/- med 36grader i gulvet og ca. 22 grader i huset.

Jeg varmer så ikke min carport op, det klarer bilen selv :)
calle

Indlæg af calle »

Kan ihvertfald sige, at det er lige så lavt som sidste år.

Mvh Calle
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
13
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange

Indlæg af lamborg »

jeg ligger tre tons under sidste år på nuværende tidspunkt ???? Jeg var sikker på at det måtte være en fejl . Når jeg tjekker har jeg i både 18 og i 19 fået leveret 9 tons fra januar og frem til midt april . Men jeg har ledt med lys og lygte i regnskaber og bankudskrifter men jeg kan ikke finde nogen levering fra 16/4 og frem til sidst i august og jeg kan se i de tidligere regnskab at jeg plejer at få 3 tons sådan midt sommer .
Og det bringer mig så i tænketilstand ? Min leverandør levere det han sådan lige kan få fingre i billigt men efter at jeg blev sur over en sending futpiller med både plastik og andre morsomheder i så holdt det op og jeg fik barlinek . Men jeg foretog ikke nogen 6 min afvejning . Forleden synes jeg jeg havde lidt svært ved at holde temp oppe så jeg rensede silo da sneglen have tilbageløb og foretog en afvejning af de nye piller som nu er lava og lå min snegl på 1050 mod indtastet 1280 sidste gang. Så tror da fanden jeg jeg havde svært for fyret er jo så droslet ned til ca 20 kw fordi den får 230 gr piller for lidt på 6 min. Men nu kommer tanken for sommeren så . Har mit mindre forbrug været fordi jeg ubevist har kørt med kun 20 kw i sommerperioden . Der har jeg jo ikke varmeproblemer så der mærker jeg det jo ikke . Ved det ikke men det skal da prøves igen næste år og viser det sig at der er et mønster så var det måske værd at købe en brugt 16 kw til sommerdrift så kan den jo også hjælpe 30kw når det er vinter . Hvis det drejer sig om 3 tons så er den jo hurtigt tjent ind . :-).
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB
Brugeravatar
Dunas
Stoker XV
Stoker XV
15
Mit fyr: Version 7.0680 BS - 10 og 16 Kw brænder.
Areal: 153
Brændsel: 6 mm træpiller
Årligt forbrug: 4 tons
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 132 gange

Indlæg af Dunas »

Mit forbrug viser 3345 kg pr. 01 dec. Forventer års forbrug bliver lige omkring 3800 til 3900 kg.
En lille anelse mindre end sidste år 2018, her var mit forbrug 3960 kg. Så stor set samme forbrug 2018 og 2019 sæson.
Jeg bruger ikke forbrug grafer på Woody stokercloud. Skriver op hvad jeg tilsætter af træpille i silo, hver gang den bliver fyldt.
Så mit er præcis måling i forbrug af træpiller.
Fiffer
Stoker XI
Stoker XI
6
Mit fyr: Nbe 1016 kedel 10kw
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Dagligt forbrug: 6 kg
Årligt forbrug: 6
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 114 gange

Indlæg af Fiffer »

Kommer til at bruge knap 6 tons, ca 300 kg mindre end sidste år.
10 kw nbe 1016 kedel,140 kvm hus, murer af Guds nåde.
dannidines

Indlæg af dannidines »

Her er forbruget ca 980kg siden september og frem til nu.. Så forbruget landet forventeligt på omkring 3.5 tons ved udgangen af april hvor fyret på i hi..
calle

Indlæg af calle »

dannidines skrev: 08 dec 2019 05:18 Her er forbruget ca 980kg siden september og frem til nu.. Så forbruget landet forventeligt på omkring 3.5 tons ved udgangen af april hvor fyret på i hi..
Har du brændeovn til sommerhalvåret ?

Mvh Calle
dannidines

Indlæg af dannidines »

calle skrev: 08 dec 2019 17:43 Har du brændeovn til sommerhalvåret ?

Mvh Calle
Heps Calle,

Jeps vi har brændeovn, alene til hygge...

Men vi har 90 NBE vacuum solfanger rør på taget som går i VVB og supplere rumvarmen efter.. Og ved udgangen af april er solvarmens supplement kombineret med solindfald dagen over fra sydvendt vinduer så tilstrækkelig, at fyret selv lukket ned via rumføler.

P..s. Fyret starter/stopper selv igen fra august, men det har kun suppleret ganske lidt fra slut september
Hjemme teori
Stoker XVII
Stoker XVII
17
Mit fyr: 16kW OPOP20 V.7 /Atmos 25GD+1800L Akku
Areal: 154m2
Brændsel: Brænde, sol , træpiller
Årligt forbrug: 5,5 t pill
Geografisk sted: 4295, Stenlille
Har takket: 29 gange
Blevet takket: 233 gange

Indlæg af Hjemme teori »

lamborg skrev: 06 dec 2019 17:26 jeg ligger tre tons under sidste år på nuværende tidspunkt ???? Jeg var sikker på at det måtte være en fejl . Når jeg tjekker har jeg i både 18 og i 19 fået leveret 9 tons fra januar og frem til midt april . Men jeg har ledt med lys og lygte i regnskaber og bankudskrifter men jeg kan ikke finde nogen levering fra 16/4 og frem til sidst i august og jeg kan se i de tidligere regnskab at jeg plejer at få 3 tons sådan midt sommer .
Og det bringer mig så i tænketilstand ? Min leverandør levere det han sådan lige kan få fingre i billigt men efter at jeg blev sur over en sending futpiller med både plastik og andre morsomheder i så holdt det op og jeg fik barlinek . Men jeg foretog ikke nogen 6 min afvejning . Forleden synes jeg jeg havde lidt svært ved at holde temp oppe så jeg rensede silo da sneglen have tilbageløb og foretog en afvejning af de nye piller som nu er lava og lå min snegl på 1050 mod indtastet 1280 sidste gang. Så tror da fanden jeg jeg havde svært for fyret er jo så droslet ned til ca 20 kw fordi den får 230 gr piller for lidt på 6 min. Men nu kommer tanken for sommeren så . Har mit mindre forbrug været fordi jeg ubevist har kørt med kun 20 kw i sommerperioden . Der har jeg jo ikke varmeproblemer så der mærker jeg det jo ikke . Ved det ikke men det skal da prøves igen næste år og viser det sig at der er et mønster så var det måske værd at købe en brugt 16 kw til sommerdrift så kan den jo også hjælpe 30kw når det er vinter . Hvis det drejer sig om 3 tons så er den jo hurtigt tjent ind . :-).
Det er godt nok droslet i Kw, men ikke i luft. Så det eneste der bør ske er dit blandingsforhold bliver dårligt og at din aske så bliver grå/hvid og dit røggas tab stiger.

Så med mindre din luft står for lavt, skulle der altså ikke være noget at hente, nærmere omvendt.
Mvh. Sophus

Tilbage til "Fri debat"