1. Hvor finder man et Ø20 cm røgrør x 250 cm langt?
2. Kan man uden vidre selv bygge en renselem i siden på sådanne en sag?
Havde egenlig aftalt med ham der skulle montere vores fyr han skulle stå for hele installationen, men grundet travlhed fra hans side hænger jeg nu selv på den.
Har fået tilladelse af skorstensfejeren til at sætte et uisoleret Ø20 rør op under loftet og så isolere det selv, (Kiggede umidlbart først efter præisolerede), men det var umidlbart heller ikke lige til at opstøve.
Du kan vel bare bruge 2 stk længder a 1 meter og så et stykke på 50 cm.
jeg har selv et røgrør på 2 meter, lavet at 2 stykker på 1 meter hver. Det fungerer som det skal.
Albert skrev:Hvor tæt på loftet kommer røret til at sidde ?
Ret tæt når først isoleringen er lagt på(måske 5 cm), men det var ifølge ham selv ok. Blev selv noget i tvivl og fik ham ud igen og kigge på netop det.
hvis det alligevel skal isoleres, så ser han da ikke hvis det er to stykker som er skubbet sammen..... længere er den da ikke.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Bigfoot » 29 Sep 2011, 21:23 skrev:hvis det alligevel skal isoleres, så ser han da ikke hvis det er to stykker som er skubbet sammen..... længere er den da ikke.
Hmm, nej det kan der vel i grunden være noget om. Hans agument var vidst at jeg helst ikke skulle gøre den for meget fast i loftet.
Hvis man bare hæfter den uden om isoleringen skulle det vel også være iorden.
KristianVilhelm » 29 Sep 2011, 21:27 skrev:
Hmm, nej det kan der vel i grunden være noget om. Hans agument var vidst at jeg helst ikke skulle gøre den for meget fast i loftet.
Hvis man bare hæfter den uden om isoleringen skulle det vel også være iorden.
2 stykker skubbet sammen, giver jo en anelse ustabilitet. I forhold til et helt stykke.
Hvad med brændeovnsfætrene.... har de ikke et langt røgrør i de givne dimensioner????
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.