Syntes at jeg har nogle problemer med min røgetemperatur den er alt for høj, når jeg kører 50% så ligger den på 125 grader og når den går op i højere procenter så stiger den..
Juster man det på blæser korrektion eller er der et andet sted man kan juster det ? syntes ikke det skulle ligge så højt.
Har trækstabilisator på og skorstenstræk stå på 0
Har prøvet at stille ind efter den guide og syntes også at det passer med flammen, jeg troede at hvis man gav mere luft så ville flammen blive kraftigere og dermed ville røgetemperaturen blive højere?
Kan man stille hvor mange piller der kommer ned ?
bravo 2000 » 01 Apr 2012, 11:55 skrev:Har prøvet at stille ind efter den guide og syntes også at det passer med flammen, jeg troede at hvis man gav mere luft så ville flammen blive kraftigere og dermed ville røgetemperaturen blive højere?
Piller stiller du i autoberegning.
Hvis du giver for meget luft, blæser du bare varmen ud af kedlen.
Den skal stilles ned, lige til den ryger, og så et hak op.
Har du renset kedlen?
Jo mere snavs der er på kedelsiderne,
jo varmere bliver din røgtemp.,
fordi det er sværere at afsætte varme til kedel
pga det isolerende snavns.
MVH Tom
bravo 2000 » 01 Apr 2012, 11:55 skrev:Har prøvet at stille ind efter den guide og syntes også at det passer med flammen, jeg troede at hvis man gav mere luft så ville flammen blive kraftigere og dermed ville røgetemperaturen blive højere?
Røgtemperatur bliver faktisk lavere, hvis der er stort luftoverskud til forbrændingen
Derfor skal den kun lige have nok luft
Carsten
Scotte 16 kw og Blackstar/opop 20 kedel
10 m2 Batec solfanger i akku-tank
og lidt el til konens badevand.
Bare for en sikkerheds skyld!
Vil nu heller ikke mene at 125 grader er specielt meget ved 50 % kørsel, det er også der min ligger (Medmindre den er renset indenfor seneste uge og det er sjældent den er det )