Står og skal udskifte mit gammle store oliefyr, da det er for dyrt......
Vil gerne have pilefyr i istedet da det er billigere
hvad kan anbefales, har kigget på woody bs mini 10kw da huset kun er på 130m2
så er der også det med varmt vand.... da gamle olifyr har en tank til varmt vand (brugsvand)
ville det være godt med en combi varmtvandsbeholder...
på forhånd tak
10kW woody lyder umiddelbart som det rigtige valg. Hvor meget olie bruger du pt? Hvordan er dit eksisterende fyrrum - vær opmærksom på, at der er lidt skrappere regler for pillefyr end for oliefyr. Du kunne måske overveje en 10kW woody med et større magasin.
(179m2 hus & 58m2 værksted, Woody/Opop 20kW til vinterhalvåret, luft-luft varmepumpe til sommerhalvåret)
lige pt, synes jeg at jeg bruger meget olie,
fyrret står inde i bryggers, så tanken var at pillefyret også skulle stå der..
dvs. jeg ska have fat i skorstenfejeren for at høre om det kan lade sig gøre....
Tom_AT > budgettet er der ikke lige regnet på :-) og ja kan selv installere men får nok hjælp af en ven (som er vvs)
Pajdo28 skrev:lige pt, synes jeg at jeg bruger meget olie,
dvs. jeg ska have fat i skorstenfejeren for at høre om det kan lade sig gøre....
Tom_AT > budgettet er der ikke lige regnet på :-) og ja kan selv installere men får nok hjælp af en ven (som er vvs)
God idé at få fejeren på banen til at starte med... Så kan du planlægge udskiftningen, således at BTV-32 overholdes.
(179m2 hus & 58m2 værksted, Woody/Opop 20kW til vinterhalvåret, luft-luft varmepumpe til sommerhalvåret)
Pajdo28 skrev:lige pt, synes jeg at jeg bruger meget olie,
Jeg mener, er du ude i at bruge noget der ligner 30.000,- eller er vi oppe omkring 100.000,- :-)
Der er rigtigt mange gode pillefyr at vælge i mellem. Også når vi er nede under 30.000,-