Jeg er ved at investere i et woody pille fyr 10 k Nu siger min VVS at jeg ikke må tilslutte det til den skorsten der er der fordi min pilleovn er tilsluttet den .??? mit gamle oliefyr var også tilsluttet den skorsten. . Hvorfor må jeg ikke gøre det med mit nye pillefyr..??
Jeg har lige fået installeret Scotte BS Mini 10kw på samme skorsten som min brændeovn,
ingen problemer med hverken VVS'er eller efterfølgende godkendelse fra skorstensfejeren.
Jeg er ved at investere i et woody pille fyr 10 k Nu siger min VVS at jeg ikke må tilslutte det til den skorsten der er der fordi min pilleovn er tilsluttet den .??? mit gamle oliefyr var også tilsluttet den skorsten. . Hvorfor må jeg ikke gøre det med mit nye pillefyr..??
Hej
Spørg skorstensfejer istedet for VVS. Det er ham der skal godkende.
Jeg køre med pillefyr og brændeovn på samme skorsten , og det er godkendt af skorstensfejeren ,men brændeovnen køre ikke ok da der ikke er træk nok på grund af trækstabilisatoren, så jeg bruger ikke brændeovnen mere , men hvis pillefyr og pilleovn skal have det samme træk burde det ikke være et problem
ja netop, hvad er diameteren på den nuværende skorsten?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.