Hey Folkens
Nu er det I alle skal melde ind med jeres uvurderlige gode råd. Når jeg opstarter fyr går der max 8 sekunder så går den direkte over i drift. og på under 1 min er den oppe på 100% i ydelse men der sker ikke andet end at den kører træpiller i brænderen.
Jeg har pt. skiftet eltænder og lux måler da men dette har ikke haft nogen effekt.
Ingen optænding
-
- Stoker I
- 12
- Senest aktiv: 03 aug 2015 19:54
- Mit fyr: Woddy 10KW
- Areal: 136
- Brændsel: træpiller
- Fremviser gerne i postnummer: 7480
- Dagligt forbrug: 16
- Årligt forbrug: 5,5
-
- Senest aktiv: -
Ingen optænding
Er der luxmåling med det samme?B_Madsen skrev:Hey Folkens
Nu er det I alle skal melde ind med jeres uvurderlige gode råd. Når jeg opstarter fyr går der max 8 sekunder så går den direkte over i drift. og på under 1 min er den oppe på 100% i ydelse men der sker ikke andet end at den kører træpiller i brænderen.
Jeg har pt. skiftet eltænder og lux måler da men dette har ikke haft nogen effekt.
-
- Stoker I
- 12
Ingen optænding
Ja den falder ned til mellen 30 og 40 men stiger så igen til 99 med det samme jeg tænder fyret
-
Ingen optænding
Er der meget lyst i fyrrummet og er din smelteslange gennemsigtig?B_Madsen skrev:Ja den falder ned til mellen 30 og 40 men stiger så igen til 99 med det samme jeg tænder fyret
-
Ingen optænding
Det lyder lidt undrligt. Er du sikker på at der ikke slipper lys ind?
Der skal jo være 0 lux når fyret er stoppet, jeg læser dit indlæg som at den skriver 99lux i stoppet tilstand, og så tror styringen jo at der er drift. Jeg vil gætte på at der er en kortslutning et sted i lysmåler kredsen. Prøv at pille ledningen ud oppe i styringen og se om den går i 0 lux.
MVH. Kenneth
Der skal jo være 0 lux når fyret er stoppet, jeg læser dit indlæg som at den skriver 99lux i stoppet tilstand, og så tror styringen jo at der er drift. Jeg vil gætte på at der er en kortslutning et sted i lysmåler kredsen. Prøv at pille ledningen ud oppe i styringen og se om den går i 0 lux.
MVH. Kenneth
-
- Stoker I
- 12
Ingen optænding
Selv når jeg piller fotocellen fra printpladen melder styringen 99 lux men den falder til 0 når jeg kobler stikket mellem brænder og styring fra. og stiger så igen til 99 lux så snart stikket bliver tilkoblet igen.
-
Ingen optænding
Det lyder som en kortslutning på motorprintB_Madsen skrev:Selv når jeg piller fotocellen fra printpladen melder styringen 99 lux men den falder til 0 når jeg kobler stikket mellem brænder og styring fra. og stiger så igen til 99 lux så snart stikket bliver tilkoblet igen.
-
- Stoker I
- 12
Ingen optænding
Det er også den konklusion jeg er ved at komme frem til. og så giver det jo pludselig god mening at den har smække HFI´en nogle gange tidligere idag når den er forsøgt startet op.
-
Ingen optænding
Så er det bare med at finde et nytB_Madsen skrev:Det er også den konklusion jeg er ved at komme frem til. og så giver det jo pludselig god mening at den har smække HFI´en nogle gange tidligere idag når den er forsøgt startet op.