Synes ikke kurven er særlig flad, og din snegl ydelse ser underlig lav ud (551 gram)
Du må døje en del med aske på herden, din skakt temp stiger meget hurtigt, hvor ofre rager du bjerget væk?
Okay fjerner det ca en gang om ugen og min pid er 1.9 og 0.17 blæser er 13-24-21 og har prøvet og afveje den 6 gange ca siden august mdr. Det svinger storset ikke :-/
Den er sat til 65 grader og har prøvet tallene fra skemaet men da jeg skulle stille 10-50-100% syntes jeg det så mest rigtig ud med de tal jeg køre med
Da9el skrev:Den er sat til 65 grader og har prøvet tallene fra skemaet men da jeg skulle stille 10-50-100% syntes jeg det så mest rigtig ud med de tal jeg køre med
Hvis det er rigtigt, er der noget helt galt.
Der skal ikke mindre luft til at brænde flere piller af.
Prøv alle tallene fra skema, og se at shunten er stillet rigtigt.
Set ud fra de sidste 12 timers drift (regnet fra 12:00) har du en betænkelig lav røggas og retur temperatur. Såfremt dine føler sidder og måler korrekt er du meget tæt på det punkt hvor røggasen kondenserer. Dette kan nok forklare hvorfor du har væske som løber ud af kedlen.
Jeg vil prøve følgende:
- Hæve kedel temperaturen med 5 °C
- Åbne bypass i kedlen
- Undergøre om shuntventilen virker og sikker mig at den står på 55 °C
Mvh. Jesper
Du kan se på side 27 i NBE’s manual (manual v7 og v10 sep 2013.pdf) hvordan du justerer bypass pladen. Du skal ikke pille noget ud.
Har du ikke manualen kan den downloades på NBE’s hjemmeside: nbe.dk
Mvh. Jesper