Hej. Vil høre om der er nogen der har erfaring med varmevekslere? Eller om det er en varmeveksler jeg har brug for..
Jeg har en attack 45kw i min kælder med akkumuleringstanke på 3400 litter. Og åbent ekspangtion.. Og så har jeg lige købt en Bali tpk 24 som jeg vil ha op i mit værksted. Der er 20 meter mellem bygningerne, og varmen køre i et fjernvarmerør under jorden..
Mit store dilemma er at akkumuleringstankene er lavet at gamle olietanke, og tør ikke sætte trykekspangtion på dem..
Så tænkte det kunne være en løsning at lave trykekspangtion i værkstedet og beholde den åbne ekspangtion i huset.. Delt af en veksler?? ellers skal jeg vel til at ligge en åbent tank på loftet i værkstedet? Mvh Michael
Den kan ikke blive for stor, men en 30-40 kw da ydelsen på vekslerne er opgivet ved en ganske høj Delta T, dvs temp forskel på primær og sekundær siden
hvorfor ikke bare køre værkstedet med på åben ekspantion?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
hvorfor skal du det? du har jo ekspantion ovre i huset, og så længe der er åbent imellem dem, kan det vel være ligemeget?
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Ja, et lodret rør, som er højere end den eksisterende ekspansion skulle vel kunne gøre det!
Jeg tænker faktisk på om en sikkerheds ventil på tpk'en kunne være nok. Dog er det nok ikke tænkt ind i nogle tekniske vejledninger, så når det ikke er tilladt er det nok forbudt!
Et lodret rør kan klare det. Der må ikke være ventiler eller andet på den fra kedel. Så, har man ikke gjort noget galt.
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.