Vi har lige startet vores kl.15 igen, vi har monteret et røgtermometer , fyret er nyrenset dvs. står som nyt udvendig samt indvendigt, er der nogen som der kan svare på hvad temp, skal være i grader nyrenset ? vi ved den vil stige i temp, når den trænger til at blive renset, vi søger bare lidt ca, tal for røg temp.
Da jeg havde en KL15 (i mit forrige hus) kunne jeg ved nyrenset fyr, holde temperaturen på 120-125 grader.
Når den trængte til rensning, steg temperaturen til 160-170 grader.
Lau skrev:Da jeg havde en KL15 (i mit forrige hus) kunne jeg ved nyrenset fyr, holde temperaturen på 120-125 grader.
Lau skrev:Da jeg havde en KL15 (i mit forrige hus) kunne jeg ved nyrenset fyr, holde temperaturen på 120-125 grader.
Hej Lau, tak for svaret, fyret ligger lige nu på 110 grader nyrenset.
100% det er lidt så som så at sige det om et KL, da fyret jo er konstrueret til at gå i pause når set-temp er nået, det er ikke modulerende.
Så alt efter om dine indstillinger er gode eller dårlige (til dit hus og varmeforbrug) så vil din røg-temp være højere eller lavere end naboens..
Mit daværende fyr, syntes jeg havde det bedste kompromis imellem forbrug og lange rense-intervaller ved de indstillinger jeg valgte.
Et KL kan godt bringes ned til et fornuftigt forbrug, det kræver bare at man gider stille lidt på det i løbet af ugen.
Edit: har lige gennemlæst lidt gamle indlæg, ved beskidt kedel ville min temp være 150-160 grader.