hejsa..
et lille spørgsmål om gløderør til diesel biler/traktore?: er der nogen der ved om man kan måle på dem, for at finde ud af om de stadi virker? der må vel kunne måles en ohm'sk værdi på dem eller hvordan?
tror nemlig min traktor trænger til nye....
tag stikket af gløderøret, og mål modstanden igennem røret, fra stikbenet og til stel på motoren.... Det skulle gerne ligge mellem 1-5 ohm, er den højere, f.eks over 100 ohm, så er gløderøret færdigt.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
det er dog ligeså stor sandsynlighed for at det er selve relæet den er gal med. Altså styrerelæet.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
hvilket så lige vil kræve at man skruer dem ud først..... det kan godt blive et problem, hvis røret så knækker.... det er de jo landskendt for.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
thy » 04 Jan 2011, 18:46 skrev:næææe bare af med ledning og så lige prøve til om den trækker spænding... en af gangen
jeg har faktisk oplevet at gløderør trak spænding, uden at gløde...
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Har du en lader med amperemeter, så tag ledningerne af gløderørene, sæt den sorte ledning på motorblokken og hold så den røde på gløderørene et efter et. Trækker de nogenlunde det samme antal A er de ok(mellem 3 og 5A)