Sikke en bøvl, brændsel bliver presset op af lugen i fødesneglen og fyret stopper.
Men der er selvfølgelig heller ikke nogle der har lovet mig fyret kører problemfrit med denne type brændsel
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Man kan godt sige der er skraldespanden der er et billede af, det er affald fra en gut jeg kender der sælger pejsebrænde.
Det er alt det der falder ned under saven, så det er 45% savsmuld, 45% bark, 5% pejsebrænde og flis, og 5% sand ! Og det er tit ret vådt.. For at krydre blandingen lidt tilsætter jeg så lige så meget soja kg/kg ca.
Så længe magasinet er over 50% fuld er der ingen problemer, men derunder tager fyldesneglen de store stykker bare og træ med uden de er gnavet i stykker først og så har vi balladen....
Off topic, men jeg gad godt vide hvilken brændværdi, vægtfylde og pris du har på det soja du fyrer med ?
Klaus har nok lige været en tur omkring Kolding og hente lidt Soya,og de vejer 700 kg.pr.m3,brændværdien er 5040 kcal pr.kilo,0g de koster pt. 1250 kr. pr. ton afhentet Kolding.
Albert » 03 May 2011, 12:47 skrev:Klaus har nok lige været en tur omkring Kolding og hente lidt Soya,og de vejer 700 kg.pr.m3,brændværdien er 5040 kcal pr.kilo,0g de koster pt. 1250 kr. pr. ton afhentet Kolding.