Jeg fældede først i februar to voksne birketræer i min plæne. Jeg har så efterfølgende (med fandens vold og magt) fået stuppene 10 cm under jorden. Nu skulle man jo så bare vente på at græsfrøene spirede frem...
Meeeennn så var det lige at der begyndte at komme de hersens to våde pletter hvor træerne før havde stået. Ved nærmere inspektion viser det sig at være stuppene der fortsat PUMPER vand/saft op af jorden, efterladende to solide sumphuller i min plæne..
Nogen der kender en kur mod "birkesumpe"? Jeg overvejede pensling med glyphosat, men min lærdom siger mig at det ikke trænger ned i rødderne...
p.s. hvis det slår muldvarpe ihjel i samme omgang, er det ok.
Jeg talte lige med min havekundige person i baglandet. Det han siger er, at når en birk er så nyfældet, så pumper roden stadig alt det saft nu her i foråret. Men til maj/juni, så stopper det, og så dør roden. Bare den er dækket af jord som du har, så dør den af sig selv.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Samme her. Fældede en ordentlig motherfucker en uge inde i januar (havde stået der siden 1954). Den var pæn og tør - da den blev fældet. Nu vælter det imidlertid op af den Det er åbenbart ikke gået helt op for den, at den er død og ligger savet og kløvet nede i brændeskuret
gulvmand » 08 Apr 2012, 19:44 skrev: Vandet kan da rende ud i Sorø å ude ved olde.. Det var noget a en å der løb der.
ja for dælen da.... den var ikke for små børn den å
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
Glyphosat virker faktisk ved at ødelægge vækstcellerne, sådan de ikke længere
kan dele sig og vokse, så hvis du pensler snitfladen med ufortyndet Glyphosat,
så dræber du rødderne. Det er præcis defor det tager mellem 8 og 14 dage før
man kan se effekten af Glyphosat, det varer lidt inden vækstlaget er dødt.
Faktisk tager Glyphosat = Round Up, alt der er grønt.
Det kan jeg bestemt bekræfte, idet min knægt for mange år siden havde en
grøn cykel, og ganske rigtigt, 2 dage efter vi have sprøjtet med Round Up,
så var hans cykel væk !