Efter længere tids spekulation, er jeg nu kommet meget tæt på en investering i solceller.
Min bedre halvdel er overtalt
Vi skal have et 6000wp anlæg +- 500wp og investeringen må max løbe op i 100.000 til 120.000 inkl. montering, ny elmåler og hvad der ellers kommer.
Jeg kan IKKE montere det selv.
Så er spørgsmålet om jeg bare skal tage det billigste fra listen eller om der er bedre alternativer?
Online logning er ikke et must, men det ville da være fedt
Hej ulrik......vi købte fra dansk solar teknik ved Aarhus, godt anlæg rigtig pris og hurtig montage og rigtig fin support og mange fine anbefalinger på trust pilot.
Ulrik » 20 Apr 2012, 19:24 skrev:Efter længere tids spekulation, er jeg nu kommet meget tæt på en investering i solceller.
Min bedre halvdel er overtalt
Vi skal have et 6000wp anlæg +- 500wp og investeringen må max løbe op i 100.000 til 120.000 inkl. montering, ny elmåler og hvad der ellers kommer.
Jeg kan IKKE montere det selv.
Så er spørgsmålet om jeg bare skal tage det billigste fra listen eller om der er bedre alternativer?
Online logning er ikke et must, men det ville da være fedt
Hvilken tagtype, taghældning har du ?
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.
Vi købte vores anlæg fra Vivaenergi. Lille smule over din prisramme, men super gode til at vejlede, supportere og installere. Flot anlæg også synes jeg.
De har enda sendt vejledning til indberetning til Skat efterfølgende - og besvarer spørgsmål præcist og rimeligt hurtigt :-) ...
Prøv at kontakte dem for evt. tilbud.
Solceller:
Paneler 26 stk. 240Wp EG240M60C Sort (i alt 6240wp) samt 2 stk. Delta Solivia 2.500.
Installeret WP = 6.240. Forventet årlig produktion 5.656 Kwh.
Stik syd, vinkel ca. 45 grader
Det er cement tagsten, meget lavloftet men kender ikke hældningen.
Men her er et billede der viser hældningen og det stykke tag hvor solcellerne skal sidde
1.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Du skal lige være opmærksom på om der kan trækkes data fra inverteren, nogen kan som standart (som min TLX pro), andre kan ikke.
Udskiftning af elmåler er gratis, jeg formoder du får el fra energi fyn.
Inden du laver en købsaftale, kan du sælge din co2 besparelse (energi besparelse) til energi midt, der er ikke de store penge i det, (ca. kr. 1200,- for 40 m2) men lidt har jo også ret.
Venlig hilsen Poul J ......(er nu avanceret til pensionist)
Sept. 2013: Jordvarme 10 Kw HPW varmepumpe, (til 2500 kwt overskud fra solceller)
Marts 2012; 24 x 250 w Alex-solar solceller, Danfoss TLX 6 pro inverter.
April 2011: Solvarme fra vvs eksperten, 66 rør, 200 l vvb. (nu 300 l)
Ulrik » 20 Apr 2012, 21:46 skrev:Det er cement tagsten, meget lavloftet men kender ikke hældningen.
Men her er et billede der viser hældningen og det stykke tag hvor solcellerne skal sidde
1.jpg
Flot hus, Ulrik.. Det ligner 25 gr...
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
Ulrik » 21 Apr 2012, 09:03 skrev:Jeg prøver også lige schmalfeldt. Det er dem der pt er billigst uden montering.
Takker
Så husk at få et PFI classe A relæ med i prisen, det koster rundt 3000,-.
Men ellers ser det godt og billigt ud, og du kan garanteret få en lokal tømmermester til at montere på taget for en billig penge.
Jeg kan varmt anbefale TLX pro + inverteren
Held og lykke med projektet.
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu, kan gøre det hamrende indviklet.