Så kom nedturen, her på nordfyn blev det til 714 kwt i Juni men jeg mener også at have hørt, et eller andet sted, at der mangler 50 solskinstimer i juni.
Jeg har så også fundet ud af at der er meget stor forskel, på hvor meget solen skinner de forskellige steder, selv over forholdsvis korte afstande.
Er der nogen, af jer som har fået sat solceller op her i foråret, der har fået officiel godkendelse fra NET.dk, til at lagre strøm på nettet ?
Jeg syntes det tager meget lang tid med tilladelserne.
Venlig hilsen Poul J ......(er nu avanceret til pensionist)
Sept. 2013: Jordvarme 10 Kw HPW varmepumpe, (til 2500 kwt overskud fra solceller)
Marts 2012; 24 x 250 w Alex-solar solceller, Danfoss TLX 6 pro inverter.
April 2011: Solvarme fra vvs eksperten, 66 rør, 200 l vvb. (nu 300 l)
Jeg holdte lige skinnet på næsen. Juni, var sat til 850 kwt, Men, Juni endte på 900 kwt..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Her på midtfyn blev det til 666 (!) kWh for Juni. Har heller ikke hørt fra energinet.dk efter indsendelse af GSRN nummer, da det langt om længe kom fra Energifyn.
Venlig hilsen
CP.
viewtopic.php?t=3796
Solceller: 24 x 240 watt (5760). 2 x Delta Solivia 2.5. Hældning 46 grader, 38 grader Syd Øst.
Her gik der næsten 2mdr. fra anlægget var opsat til måler blev skiftet....men det skyltes kun travlhed hos seas/nve og en sagsbehandlingstid på 4 uger hos energinet.
for at sammenligne kan i oprette jer på pv-log.com
der er over 60 danske bruger pt.
det er en overskuelig side hvor dag-mdr- og års tal ses på en side...
der er en dansk topliste på vej
her mit anlæg http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-porsevenget71