Jeg har lige været i gang med det årlige service på Ekoheaten, og konstaterede, at der var meget smuld i bunden af beholderen.
Jeg tager så den eksterne snegl op, og piller snegl spiralen op af røret.
RØR 1.jpg
RØR 2.jpg
Så er mit spørgsmål, kan al den smuld i bunden af beholderen skyldes den samling som er i røret ? (den er ca. 2mm høj).
Er det evt. en fejl. så røret måske skal ombyttes ?
Vil også gerne høre fra Support Team ang. dette
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
6,0 kw solcelle anlæg på taget
Varmepumpe Zibro S-3637
Meget smuld skyldes som regel pillerne. Et gammelt "staldtips" er at hælde et par deciliter madolie i pillerne for hver 8-12. sæk. Det får smuldet til at køre med op igennem sneglen, og det er unægteligt nemmere end at tømme beholderen
Den kant du omtaler er næppe problemet. Smuldet er jo i bunden af beholderen, før pillerne kører igennem røret.
Meget smuld skyldes som regel pillerne. Et gammelt "staldtips" er at hælde et par deciliter madolie i pillerne for hver 8-12. sæk. Det får smuldet til at køre med op igennem sneglen, og det er unægteligt nemmere end at tømme beholderen
Den kant du omtaler er næppe problemet. Smuldet er jo i bunden af beholderen, før pillerne kører igennem røret.
smuldet er jo i bunden af beholderen før pillerne køre igennem røret, ja det er også rigtig men pillerne bliver jo stadig kørt op i røret og over den kant der er i røret det må da give lidt problemer over tid.