i løbet af efteråret har mit fyr kørt lidt ustabilt. Specielt mht. lux. For nogle måneder siden gik det helt galt, og jeg skiftede lux føleren til en med høj følsomhed. i perioder på dagen kører det helt fint. Linær lux. Men så er det som om der sker et eller andet, og det hele dykker og er meget ustabilt.
For at være helt ærlig så er jeg ikke verdensmester i dette, og tænker at nogen herinde helt sikkert har et par fif.
i løbet af efteråret har mit fyr kørt lidt ustabilt. Specielt mht. lux. For nogle måneder siden gik det helt galt, og jeg skiftede lux føleren til en med høj følsomhed. i perioder på dagen kører det helt fint. Linær lux. Men så er det som om der sker et eller andet, og det hele dykker og er meget ustabilt.
For at være helt ærlig så er jeg ikke verdensmester i dette, og tænker at nogen herinde helt sikkert har et par fif.
Havde lidt samme problem, og da jeg drejede metalrøret lidt, så pillerne åbenbart lander lidt anderledes i brænderen, så blev det mindre. Om det var et tilfælde, skal jeg ik ku sige. Mvh.
Blot en tanke: Du bruger Varga piller, som er gode svenske piller, men i denne sæson syntes jeg de har været noget hårdere og længere. Dette har ikke betydet noget negativt med hensyn til forbrændingen, snarere modsat, da der så er meget lidt smuld i dem. Men det betyder ret så meget af hensyn til afvejningen, så hvis du ikke lige har afvejet på det sidste, så kan noget så enkelt som en ny afvejning måske være løsningen? Altså blot afvejning 3x6 min og så bruge gennemsnittet. Hvis du skulle bruge et plast el-rør inde i sneglen (som mange bruger og er glade for), så prøv at tage det ud med disse længere piller, som kræver mere plads.
Mange tak:-) ja, da jeg rensede selve brænderen lavede jeg også en ny afvejning. Jeg har dog ikke plastrør i sneglen.
Når fyret melder 0 lux har jeg ofte kigget ned til bålet. Her er fint blus på.
Hvor langt inde skal luxmåleren sidde i brænderen? Tænker om det måske kunne være noget med det(synes dog jeg har forsøgt at justere den meget efterhånden - og uden synlige forbedringer)
Compeed skrev: 28 jan 2019 16:40
Mange tak:-) ja, da jeg rensede selve brænderen lavede jeg også en ny afvejning. Jeg har dog ikke plastrør i sneglen.
Når fyret melder 0 lux har jeg ofte kigget ned til bålet. Her er fint blus på.
Hvor langt inde skal luxmåleren sidde i brænderen? Tænker om det måske kunne være noget med det(synes dog jeg har forsøgt at justere den meget efterhånden - og uden synlige forbedringer)
Tak for jeres svar!
har lysføleren så langt inde som muligt, med vinduet i på føleren pegende mod bålet, nogle påstår pillerne kan ramme lysføler, hvid nedfaldsrøret sidder i en bestemt vinkel i forhold til fyret, hvis det giver mening.