Ja nu mangler Staten penge igen
Hvad hvis samtlige boligejere fik opsat solvarme / varmepumper hvor mange penge ville der så mangle i moms og afgifter fra olie ? ja så skruer di bare lidt på elafgiften
hvad hvis alle holdt op med at ryge
hvad hvis alle holdt op med at drikke
hvor ville di så hente den manglende indtægt?
køerne der går på marken skal snart til at betale afgift for at slå en skid
det skal vi mennesker måske også
ja.... sikke noget pis....
jeg syntes entligt rent miljø-messigt at det er okay at man "straffer" de andre på en eller anden måde...
men at man samtidigt lige staffer de miljømærkede brændeovne.... det er noget pis....
man skulle jo gøre så det blev atraktivt at udskifte sin forællede ovn....
leo-pol
Mon ikke det er for at få os til at bruge opvarmningsmetoder de kan tjene penge på....?
Det undrer mig meget at den nye tildskudsordning IKKe giver tilskud til et nyt pillefyr men kun til oliefyr eller varmepumpe eller andet der bruger strøm. Det undrer mig meget at pillefyret ikke er med når det gøres for "miljøets skyld"...?
De mange millioner de giver i tilskud skal jo ind igen, det er ikke bare en gave...! Det kan gøres ved indtægter på el prisen (som vist nok får et ordentligt hop op i år) og olieprisen.
Begge dele er jo ting der ikke lige er til at "skaffe" uden at indvolvere "staten".
Når vi er færdige med sidste portion olie der er i tanken, skal der et pillefyr ind, det ville jo være dejligt hvis tilskuddet kunne bruges til et ny pillefyr, men sådan skulle det ikke være....desværre...
Kan dit nye "anlæg",pillefyr ikke "skrues" sammen med solvarme så du opnår tilskud til en del af anlæget. det er vel et spørsmål om en "venlig" instalatør / sælger.
Nej det bliver nok lidt svært da jeg ikke har kig på pillefyr og solvarme det samme sted....i øvrigt er jeg meget i tvivl om det kan betale sig at investere i et solvarme system.