Min snegl knirker og brager. Pillerne (VIDA) er rimelig lange og en smule hårde. Smuld er der ikke meget af. Er det noget jeg bare skal affinde mig med, eller kan jeg gøre noget for at eliminere noget af "knirkeriet"?
Du nævner selv problemet - Lang hårde piller som skal klippes i stykker af sneglen, Afhjælp det ved at brække samtlige piller i mindre stykker - Men det bliver du nok hurtigt træt af
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Lintz skrev:Du nævner selv problemet - Lang hårde piller som skal klippes i stykker af sneglen, Afhjælp det ved at brække samtlige piller i mindre stykker - Men det bliver du nok hurtigt træt af
Der er da nok at se til så Men, det er måske ikke så hårdt, som det lyder til for sneglen?
holberg19 skrev:
Der er da nok at se til så Men, det er måske ikke så hårdt, som det lyder til for sneglen?
Jeg tror ærligt talt at det lyder mere voldsomt end det er - Men selfølgelig - Hvis det næsten er konstant at den "teér" sig sådan var det måske en fordel at skifte til en blødere pille - Med mere smuld til følge -
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
Holberg hvis du har mod på det, så smut ud i bilen og kom forbi mig, så kan vi prøve at bytte et par sække piller så du kan se om det er der forklaringen er
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig
Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Da jeg fyrede med piller, havde jeg lidt samme problem, den knagede og pludselig slap den fordi den havde knækket de. Vi fyrede ca 5 tons af da gear motor til snegl ik ville mere. Der mente jeg også det var længe hårde piller der gjorde det.
Nogen finder et mejerirør med samme (lidt større) diameter som sneglen.
Saver røret over på langs (samme længde som snegl)
sætter 4 ben på, og montere rør under snegl. således at afstand mellem rør og snegl ca er 2 mm.
så kan piller ikke kile sig under snegl