Vi er selvforsynende i vand, da vi har egen vandboring/brønd hvor vi trækker vandet op fra 33 meter, men vi har lige fået fortaget en vandanalyse af vores vand...

Og desværre har vi nu et problem, da vores nitrat er for højt...

Loven siger at der max må være 50 mg pr. liter.. vi ligger over, men ikke meget..
Som jeg ser det kan det evt skyldes to ting.. Enten er vores brønd utæt, og kan lade "beskidt" overfladvand løbe i.... Nu er vores brønd ikke hævet over terrænet, og jeg kan nu forsøge at hæve brønden med nogle betonringe og tætne den osv...
Eller det kunne jo også være at vi bare har fået nitrat i vandet, og kan blive pålagt af kommunen at lukke boringen og lad os koble på byvandet (koster + 30.000,-)

Så spørgsmålet er nok om der er andre herinde som har nogle erfaringer med dette her ??....
Jeg har selv været igang med at undersøge hvad man kan gøre, og har fundet et firma som kan fjerne 85-95% nitrat, afhængig af råvandets sammensætning....

Men virker det så ??? - I såfaldet, kunne jeg jo montere dette og lade vores vand teste igen, men jeg savner nogle erfaringer...
På forhånd tak...