hej. jeg har lige fået opsat et 10 kw biomax solo fyr, med røgsug.
mit spørgsmål er så:
fyret står og "brummer" engang i mellem. jeg har fået af vide i butikken at det er fordi den mangler luft. så jeg har givet mig tid til at stille røgsuget op i % ved de forskellige % i driften. dette afhjælper også problemet. men jeg er tæt på 100% i de høje drift %.
men fyret kan godt finde på engang i mellem lige at brumme i 5-10 sek.
skal jeg bar blive ved med at give den luft? eller skal jeg hæve min røgtemperatur lidt. lige nu køre den mellem 70-75 grader i røg temperatur.
der er monteret trækstabilisator i skorstenen. og den står en del åben mens den køre. kan det være en fordel at flytte vægten på den, så skorstenen suger lidt mere i fyret?
biomax 10kw
-
- Stoker I
- 10
- Mit fyr: biomax solo 10kw
- Areal: 140
- Brændsel: greenwood
- Fremviser gerne i postnummer: 8970
-
- Stoker XVI
- 12
- Areal: 121 m2
- Fremviser gerne i postnummer: 4200
- Geografisk sted: Slagelse
- Har takket: 14 gange
- Blevet takket: 47 gange
biomax 10kw
Din trækstabilisator skal stå mellem 10 og 15 Pa , 10 er normalt det laveste den kan stå på , hvis klappen stå helt åben når det blæser kan det være der skal en extra på .jonas skrev:hej. jeg har lige fået opsat et 10 kw biomax solo fyr, med røgsug.
mit spørgsmål er så:
fyret står og "brummer" engang i mellem. jeg har fået af vide i butikken at det er fordi den mangler luft. så jeg har givet mig tid til at stille røgsuget op i % ved de forskellige % i driften. dette afhjælper også problemet. men jeg er tæt på 100% i de høje drift %.
men fyret kan godt finde på engang i mellem lige at brumme i 5-10 sek.
skal jeg bar blive ved med at give den luft? eller skal jeg hæve min røgtemperatur lidt. lige nu køre den mellem 70-75 grader i røg temperatur.
der er monteret trækstabilisator i skorstenen. og den står en del åben mens den køre. kan det være en fordel at flytte vægten på den, så skorstenen suger lidt mere i fyret?
Angående brummeriet står der i manualen at det skal have mere luft , så prøv , du kan jo altid stille den tilbage .

-
- Stoker XIV
- 18
- Mit fyr: Ekoheat 1500
- Areal: 230 i 1 plan
- Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
- Årligt forbrug: 6000 kg
- Geografisk sted: Ødsted
- Blevet takket: 1 gang
biomax 10kw
Trækstabilisatoren skal stå på 20 til en biomax 10.
Når den brummer, så skal du kikke på ydelsen når den brummer, og så sætte luften op med 1, i den % over og under, hvor den brummer. Altså brummer den ved 55% ydelse, så hæves 50% + 60% røgsuger med 1 hver.
Når den brummer, så skal du kikke på ydelsen når den brummer, og så sætte luften op med 1, i den % over og under, hvor den brummer. Altså brummer den ved 55% ydelse, så hæves 50% + 60% røgsuger med 1 hver.