Jeg har konstateret at jeg har haft en ualmindelig ringe vvsèr til at lave mine nye instillationer i mit ny renoveret hus. Han har sat en ekstra pump ind i systemet som ikke er nædvendig. og gulvarmeshunten blev monteret på hovedet og med frem og retur på den samme del af shunten så vandet kunne løbe forbi slangerne

Når det ca 60 grader varmt vand forlader fyret så køre det i et fjernvarmerør og ind i huset, her er det varmvandsbeholder der er koblet på i en parralel forbindelse og så løber frem og retur løbet videre til gulvarmesystemet. Der er ikke koblet mere på end en 6 kreds gulvvarme og så VB.
Mit spørgsmål er om det ikke er forkert at parralelforbinde VB. uden en trevejs ventil eller tilsvarende som kan lukke for VB. når vandet er 60 grader i VB. Som Jeg ser det nu så pumper vandet rundt på fuldskrue da der ikke er noget " stop "til at regulere flowet, mit retur rør bliver jo også meget varmt ca 60 grader, det må vel give et kæmpe varmetab, som kun muldvarperne har godt af?
Har jeg ret i min antagelse? og hvad gør jeg?
Ps montering af 3 vejs ventil som så scotten kan styre, vil være dejlig men lidt bøvlet da, jeg så skal grave et nyt kabel ned