
http://ekstrabladet.dk/112/ups-kran-vae ... um/5507650
Morn Landlyst - Så det godt her i morges på en Kran-gruppe på FB.Landlyst skrev:Hvordan hulen er det gået til?Ser da ikke ud til der er nogen byrde i krogen?
http://ekstrabladet.dk/112/ups-kran-vae ... um/5507650
http://thescoopblog.dallasnews.com/2015 ... ture.html/Landlyst skrev:Ja det kan jeg godt se der er bedre billede på dit link...![]()
Men kræver de ikke certifikat i staterne?![]()
Jo, Der er to former for uddannelse derover, så vidt jeg har forstået. De hedder vist OSHA og en anden OCCA, forøvrigt hader de hinanden som pesten
For tænker når han er der ude uden byrde, så har han vel tænkt sig at fange noget der ude...![]()
Så vidt jeg kan læse på linket nederst så skulle kranen bruges til at rejse et telt med. Umiddelbart forstår jeg ikke hvorfor alt bommen er skudt ud, burde ikke være nødvendig ud fra hvad jeg kan se (men det er jo nemt og sidde her og være "bagklog") - Derudover bliver kranen også ekstremt følsomt for at tippe når der ikke er noget særligt ballast på.
Fungere den mobilkran egentligt som en lastbilkran, altså med begrænsning så den ikke kan løfte mere end den kan holde? Eller er det manuelt?
Alle mobilkraner har indbygget et sikkerheds-anlæg, men så vidt jeg kan se ligner det en ældre Grove-kran. Sansynligvis en GMK 4090 - Altså en 90 tonner. På sådan en ældre kran kan man altid "snyde" sikkerhedsanlægget - eller man kan glemme at taste rigtig ballast-konfirguration ind
For en lastbilkran i dag kan man jo ikke overbelaste, med mindre man snyder...
Sådan er det næsten også med moderne kraner idag - Der er faktisk bygget så meget sikkerhed ind at kran-føren ikke behøver at have hjernen med på arbejde - Det er det jeg kalder "misforstået sikkerhed" En trend som har udviklet sig lidt i den forkerte retning efter min mening.
Ballasten bliver også mange gange omtalt som "kontra-vægten", hvilket måske giver mere mening. Så når du løfter en byrde med en kran skal man have noget "at stå imod med". Det får man tildels ved at have støtteben på kranen, men også ved at have en kontravægt hængende modsat byrden man løfter.Knaldperlen skrev:Hvad er ballast og hvor skal det være placeret?
Umiddelbart tænker jeg at han har glemt at få konen med i passagersædet, men det er måske idde det der menes?
Ja kan kun give dig ret... For de opdager ikke hvis der er en fejl i systemet.... Før noget vælter....Sådan er det næsten også med moderne kraner idag - Der er faktisk bygget så meget sikkerhed ind at kran-føren ikke behøver at have hjernen med på arbejde - Det er det jeg kalder "misforstået sikkerhed" En trend som har udviklet sig lidt i den forkerte retning efter min mening.
Det var da godt de to andre var dygtigere end den første...Lintz skrev:Hej[tag]Landlyst[/tag] Her bliver den omtalte kran så lige "hevet i land"
http://constructionalmachines.com/usa-c ... useum.html