Halløj i forum,
Hvis din Baxi var stoppet, med strømmen taget helt af, så kan både print kort og sonde være defekte,
typisk fordi de uden strøm kan blive fugtige i sommerens løb, og derfor 'står af' når der sættes strøm
på igen. Især kan spidsen af iltsonden ikke lide fugt, iltsonder dør på stedet hvis man prøver at rense
dem i én eller anden form for vædske, og skorstenen kunne jo nemt være meget fugtig for tiden, når
den ikke bliver brugt.
Jeg ville foreslå :
- at kontrollere om sonden bliver varm når du starter op. Pas på, den bliver meget varm.
- kalibrere sonden manuelt, og sikre sluttallet ender over 180
Ellers skyldes A-10 ofte en utæthed der giver falsk luft.
Det er før set at låget på tanken er blevet utæt, fordi man i tidens løb har glemt lige
at give pakningen en gang silicone, når bilens gummilister alligevel skulle have en tur.
Prøv at lukke låget med et smalt stykke papir imellem, forskellig steder, og du må
naturligvis ikke uden videre kunne trække papiret ud.
Også før set, at selve sneglekanalen er gået løs, så efterspænd lige møtrikkerne i
hver ende at sneglekanalen.
Også før set, at blæserhuset er gået løs, så efterspænd de 4 møtrikker på den plade
hvor blæseren er monteret.
Også før set, at den runde dækplade over inspektionshullet i nederste låge er for løs,
den skal bare spændes hårdt til med stjerneskruetrækker, for du skal alligevel aldrig
bruge inspektionshullet, når du kører iltstyring.
Også set at skorstensfejren ikke har skruet de små dækplader til røgkassen fast igen,
efter han har renset skorstenen og røgkassen. De dækplader der sidder bag de høje smalle sideskjolde.
Utæthed mellem røgstuds og skorsten, altså lige under iltsondens placering
Utæthed ved iltsondens holder.
Også set for ganske nylig, at én af frontlågerne sad lidt skævt, og gav A-10 fejl, så det blev løst
ved at justere frontlångens hængsler.
Kunne også være at at glassnoren trænger til udskiftning, eller i det mindste en gang WD-40
Ikke alle mulighder er lige sandsynlige, men er nemme at kontrollere, og det koster jo gratis
