Isolering af skorsten
-
- Stoker XII
- 18
- Mit fyr: Metroair I20
- Areal: 240
- Brændsel: Strøm
- Geografisk sted: Stouby v/Vejle
- Har takket: 35 gange
- Blevet takket: 6 gange
Isolering af skorsten
I forbindelse med nyelig opstart af fyr der står i er fyrrum/værksted/hundehus med fri adgang til hundegård, hul 30x50cm. Har jeg flere gange tænkt når jeg kom derover "der er sku varmere herover, end inde i huset" og det er jo superlækkert for værktøj og hund, men måske en anelse unødvendig med så meget varme. Og i den forbindelse syntes jeg at kunne huske at jeg engang herinde har læst noget om isolering af skorsten, har faktisk også set det på Thy fyrrumsbilleder, mener jeg. Og ideen er jo meget god tænkte jeg i første omgang, men så hvorfor, så er røggassen vel bare endnu varmere når den kommer ud af skorstenen, der er vel ikke noget sparet eller ? Og når jeg skriver isoleret, tænker jeg kun den første meter, resten er stålskorsten der allerede er isoleret.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
Solcelleanlæg 30 stk. paneler a 200W og 2x3.3KW Delta
Yndlingscitater: Ingen vind er gunstig, for et sejlskib uden mål.
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
- Areal: 210
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
- Har takket: 29 gange
- Blevet takket: 36 gange
Re: Isolering af skorsten
Man sparer intet ved at isolere røgrør mellem kedel og skorsten, men det kan modvirke røggas kondensering i røgrøret, og døjer Baxi folk med A1 kan isolering give de par grader ekstra til røgføleren, så alarm og nedlukning undgås.
Hvis du ikke døjer med disse ting, skal du være god ved hunden og dig selv. Du køber øl i stedet for isolering og hunden kan fortsat nyde varmen.
Win - win
Hvis du ikke døjer med disse ting, skal du være god ved hunden og dig selv. Du køber øl i stedet for isolering og hunden kan fortsat nyde varmen.
Win - win

Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt
-
- Stoker XII
- 18
- Mit fyr: Metroair I20
- Areal: 240
- Brændsel: Strøm
- Geografisk sted: Stouby v/Vejle
- Har takket: 35 gange
- Blevet takket: 6 gange
Øh jeg aner ikke om jeg døjer med det der kondens noget' men hvis jeg gjorde havde min skorstensfejer nok gjort
opmærksom på det. A1 fejl får jeg kun hvis jeg sænker fremløb til under 80 grader, hvilket jo kunne være gavnligt i dette lune efterår, så måske det var værd at prøve.
opmærksom på det. A1 fejl får jeg kun hvis jeg sænker fremløb til under 80 grader, hvilket jo kunne være gavnligt i dette lune efterår, så måske det var værd at prøve.
Varmepumpe MetroAir I20 med en 750l buffertank
-
- Stoker XV
- 15
- Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
- Areal: 210
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
- Har takket: 29 gange
- Blevet takket: 36 gange
Lyder ikke til at du har kondens problemer.
Kondens viser sig ved, at der siver brunligt "vand" ud ved røgrørssamlinger.
Kondens viser sig ved, at der siver brunligt "vand" ud ved røgrørssamlinger.
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Flemming Thomsen