Hejsa
Har problemer med fugt i kælderen, og har set og fået pris på et anlæg fra solarventi, nogen herinde som har erfaring med produktet?
solarventi til kælder
-
- Stoker II
- 12
- Mit fyr: Atmos dc50s +woody 20kw
- Areal: 312
- Brændsel: Gran+ piller
- Fremviser gerne i postnummer: 7442
- Geografisk sted: 7442 Engesvang
-
- Stoker XIV
- 13
- Mit fyr: Woody Mini 2011 model
- Areal: 150+30
- Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
- Fremviser gerne i postnummer: 2770
- Dagligt forbrug: 18,6 for november
- Årligt forbrug: ca 5200kg
- Geografisk sted: 2770 Kastrup
- Blevet takket: 17 gange
Re: solarventi til kælder
Jeg kan fortælle dig at den ikke giver nogen virkning om vinteren. Der skal en del sol for at den virker.
Om vinteren kan du tilgengæld fjerne fugten med alm ventilation og varme i kælderen, idet udeluften er koldere og dermed indeholder mindre fugt.
Hvorimod at ventilation om sommeren faktisk kan tilføre kælderen mere fugt, om sommeren skal ventilation udelukkende ske sent om natten og tidlig om morgenen, når det er koldere udenfor end indenfor. En tidsstyret ventilator og noget varme kommer du langt med.
Skal du fjerne mere end det, så skal du installere en luft-luft varmepumpe dernede, det batter.
Om vinteren kan du tilgengæld fjerne fugten med alm ventilation og varme i kælderen, idet udeluften er koldere og dermed indeholder mindre fugt.
Hvorimod at ventilation om sommeren faktisk kan tilføre kælderen mere fugt, om sommeren skal ventilation udelukkende ske sent om natten og tidlig om morgenen, når det er koldere udenfor end indenfor. En tidsstyret ventilator og noget varme kommer du langt med.
Skal du fjerne mere end det, så skal du installere en luft-luft varmepumpe dernede, det batter.