Det drejer sig om at få en, hvor der er så meget effekt pr cm2 som muligt.
Om du er til sidebrænder eller ej? svært at svare på

men jeg havde det engang, men brugte det aldrig.
For mig er de vigtige ting:
Stor effekt
Brænder skal være rustfri
Riste skal være rustfri (ikke emalje)
Grillen skal bare starte på eltænderen hver gang.
Jeg har haft 3 gasgrills. Den første var en 500kr model, den blev kun en sæson gammel. Så fik jeg en Landmann, fin grill med masser af varme, men brænderne var af støbejern, ligeledes var ristene. jeg gætter på at jeg havde den i 3år, 2000kr kostede den. Så blev det en Kingstone til 4000kr, faktisk lidt en kopi af Weber Summit, men med emaljerede riste. Den var alt for svag til at grille på, men lavede fremragende kylling på det medfølgende rotisserie, og bagbrænderen. Inden den blev 2 år sank den sammen, bundpladen med hjulene var lavet af plast og det holdt ikke.
Så blev det til en Weber Genesis, godt nok ser den meget gammel ud trods den kun er 5år, men den bruges rigtig meget vi bruger 8-10 x11kg gas om året. Ristene (emalje) og flammetæmmere er udskiftet da det var totalt slidt efter 4år.
I dag ville jeg købe en ny Genesis, der er kommet lidt mere power i dem da de har fået SearStation,, det savner jeg en gang imellem.
Afgørende er vel hvor meget du vil bruge den, skal den bare skal trækkes frem en enkelt gang om sommeren eller skal der grilles igennem.
En anden ting... StokerPro er fint til pillefyr... grillguru ved noget om at grille.. Hvis jeg var i tvivl ville jeg stille mit spørgsmål der.
NB.
Du kan grille alt, helt på samme måde som på andre grill. Og den evige diskussion: det smager ikke af grill

For mig at se kan man måske tabe noget af ånden, men jeg har Bålsted, Weber kuglegrill, kassegrill og gasgrillen... Smagen er mindst lige så god på gasgrillen.