Jeg er blank hvad angår biler, så jeg søger viden og har altså ikke fundet krav til hjul/dæk på nettet og hvorfor / hvorfor ikke.
Når ens bil hjul har 235/55R17 og 108x5 ET55 , hvad må man så lave om, og hvad skal man holde sig fra?
ET: Jeg har vist forstået at ET værdien er hvor langt ind under bilen fælg sidder, når værdien er lavere ie. ET35, og høj værdi som går den nok helt udover siderne som nok er rigtig upraktisk?
Hulafstand: Hvis jeg teoretisk ville have et sæt 255/35R19 på, kan hulafstand variere +/- noget? giver det problemer med balancering? ustabilt hjul eller? Kan de være 112*5 og stadig sættes på bilen, eller vil huller så ikke matche bilens møtrik? Går ud fra at 108 er og bliver eneste rigtige? eller?
Man kan vel montere 24" hvis dybde og højden kan tilpasses? eller skal bilen så hæves for at fitte 24"? (Bare teoretisk spørgsmål)
Er der bil love/regler for dette? Kan det udgøre sikkerheds fare hvis nogen af parametrene er forkerte?
Kan forkert hulafstand være årsag til at ens dæk blev kørt skæve, eller at bilen skulle spores for at rette op på skaden?
Mange spørgsmål, håber nogen kan eller har lyst til at svare