Min søn har også købt en saxo .En diesel. for et halv år siden. Også som sin første bil. Samme årgang som din .km. 124000 med halvanden år til syn for 13000 kr. Han er nu glad for den. Den kører, påstår han ,25 km på en liter, ved lange ture. Der drypper lidt olie fra slangene til servo styringen. Og det er ikke let at komme ind til. der er meget der skal afmonteres. Der er jo ikke for meget plads for en mekanikker. Vi, mener at have hørt hvis bagakslen skal skiftes koster en renoveret 2500 kr. Men, det er langtfra sikkert det nogensinde bliver aktuelt..
Solceller 7.6 kw anlæg. 40 x 190 watt. 42 gr. taghældning. 25 gr. mod vest fra stik syd. 2 stk 3 kw KLNE invertere.
V. pumpe Luft/luft . Panasonic. CS.HE9LKE/ CU.HE9LKE
Livet er ikke så fattigt på glæder, når bare man kommer de rigtige steder.
Bagbro, oliespild fra motor, ... styre/bærekugler , prøvekør den så både motor og gearkasse bliver godt varm, gearkassen kan være et problem men burde ikke være det med de km.. Se efter om alle lamper tænder når tænding er på og slukker igen når motor er startet.
jeg ville nok forsøge at få den ned på maks 8 af de store sedler, det er en gammel bil..
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil..
Så købte vi bilen og jeg er kommet i arbejdstøjet. Troede godt nok også at sønnen ville hjælpe med de små udskiftninger, men jeg blev klogere ;-)
Jeg skiftede nogle småting omkring styrtøjet.
Gik forbræmser igennem (rengjorte og smurte)
Løsnede "ABV" ventilen ved bagbroen, tror den hedder abv.
Lidt udstødnings ophæng og til syn.
Nu er der plader på og alt i alt en fin bil til 14600 kr, blev det til.
Jeg blev helt overrasket over hvor lidt de forskellige stumper kostede, jeg får helt lyst til at skifte sliddele på min anden bil, da værksteds regninger har det med at blive lidt dyre.
Nyt er dejligt, men gammelt er bedst...!
Solceller SMA2100+SMA3000, med 24 Stk 260W, Sydøst