ny stoker.
-
- Stoker I
- 8
ny stoker.
Er ved at bestille en DB stoker og vil høre om der er nogen der har en god idé til hvordan det skal skrues sammen. Det er med åben ekspansion og uden akkurat. Nogen gode idé til udstyr og opsætning af anlægget.
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 201 gange
Re: ny stoker.
kan se den kan fås med autotænding.
Ikke nødvendigvis et must, men klart en fordel må jeg indrømme.
Men hvorfor åben ekspantion??
Ikke nødvendigvis et must, men klart en fordel må jeg indrømme.
Men hvorfor åben ekspantion??
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
-
- Stoker I
- 8
Har også bestemt det skal være med automatisk tænding. Jeg laver åben ekspansion fordi beholderen allerede sidder deroppe. Der ligger også en akkutank på loftet som måske skal kobles til.
-
- Stoker XII
- 14
- Mit fyr: SK STOKER
- Areal: 169
- Brændsel: flis/korn/piller
- Fremviser gerne i postnummer: 6980
- Årligt forbrug: ca 2500 kr.
- Geografisk sted: vestjylland
- Blevet takket: 3 gange
hvor stor er stokeren kontra de m2 der skal varmes op? hvis den er til den store side er det en god ide at koble akkutanken til og så fyre 100% det meste af tiden.
går ud fra det skal kobles på et eksisterende system med rør og det hele? du skal have shuntet kedlen, kan gøres med en alm ventil med fjernføler. mener kedel retur (gerne) skal holdes over 55 grader.
men en god ting er at give god plads rundt om det hele til reng. og vedligehold, og så skal det selvf overholde alle regler og sådan...det har du nok snakket med skorstensfejer omkring.
går ud fra det skal kobles på et eksisterende system med rør og det hele? du skal have shuntet kedlen, kan gøres med en alm ventil med fjernføler. mener kedel retur (gerne) skal holdes over 55 grader.
men en god ting er at give god plads rundt om det hele til reng. og vedligehold, og så skal det selvf overholde alle regler og sådan...det har du nok snakket med skorstensfejer omkring.
-
- Stoker I
- 8
Det er en db stoker på 16 kw. Der skal vel også blandeshunt på hvis jeg ikke sætter akkutank på?. Overvejer en Termomix S 3-vejs shuntventil med SmartComfort CT1000.
-
- Stoker XIX
- 14
- Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
- Areal: 116
- Brændsel: ren el
- Fremviser gerne i postnummer: 6818
- Geografisk sted: Årre/Varde
- Har takket: 9 gange
- Blevet takket: 201 gange
jeg har faktisk sådan en automix ventil, bare modellen lidt ældre. Den fejler ikke noget, har kun kørt ganske kort her, da jeg har skiftet til noget lidt anderledes.
Den kan vi godt finde en god pris på.
giv mig et kald på 31 14 54 66, hvis det skulle være interessant.
Den kan vi godt finde en god pris på.
giv mig et kald på 31 14 54 66, hvis det skulle være interessant.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
-
- Stoker I
- 8
-
- Stoker VII
- 9
- Mit fyr: Pellx P21 på Salamander A kedel
- Areal: 140 & 60m2 værksted
- Brændsel: Træpiller
- Årligt forbrug: 3-4 ton + 1-3rm
- Har takket: 1 gang
- Blevet takket: 25 gange
det var ikke meget til 16kw? Laves de i mindre størrelse? Jeg ved andre stokerproducenter laver 10-12kw modeller. Anyways endnu et argument for autotænding.
I forhold til åben vs. lukket ekspansion - kan det ikke svare sig ift. forbruget at køre med lukket? (jeg ved det ikke selv, så jeg spørger)
I forhold til åben vs. lukket ekspansion - kan det ikke svare sig ift. forbruget at køre med lukket? (jeg ved det ikke selv, så jeg spørger)
-
- Stoker I
- 8
De mindre modeller de laver kan ikke fyre med flis og hvad ellers jeg kan finde på at smide i det. Jeg ved ikke om det er åben eller lukket ekspansion der er mest økonomisk.