Jeg har i sommeren købt mig et hus hvor der i 2011/12 er installeret et Baxi Multiheat 2.5
Jeg har selvfølgelig læst manualer, læst her på forummet osv osv. Men jeg opdager stadig flere små ting som jeg ikke syntes at kan finde/læse mig frem til svarene på.
Lige nu, som temperaturen udenfor at faldet oplever jeg at fyret sjældent kommer op på set temperaturen og at tilbageløbstemperaturen er faldet en del.
Fyret er sat op, tæt på standard.
Der er ikke iltstying.
100% = 40 - 0,5 sek
30 - 100% = 20 - 0,3 sek
Set = 75 grader
Røgtemperatur: 105 - 120
Fremløb: 73
Tilbageløb: 54 - 56
Huset er 202m2 i grundplan med en 1. sal på cirka 130m2.
Fyret står i et frostsikret værksted der er cirka 6 meter hen til hvor varmen kommer ind i huset.
I sommeren og foråret har fyret kørt (og køre endnu) uden problemer, dog med et par af turbulatorene ud.
Jeg har i samme periode heller ikke oplevet at tilbageløbstemperaturen været nævneværdigt under 60 grader, den var mellem 61 og 64 oftest.
Og fyret var oftest omkring 74 - 76 grader.
Nu sidder alle tubulatorene i og fyret kør, men fremløbstemperaturen er nu oftest omkring 73 og tilbageløbstemperaturen er faldet til 54 - 58.
Hanen som sidder på "kortslutning" mellem fremløb og tilbageløb er åbnet helt (beklager...jeg ved ikke hvad denne hedder i fagsprog

Skal jeg blot skrue op for Set temperaturen til 78 - 80 grader?
Alt hjælp værdsættes!