Hej,
Som emnefeltet antyder, er det måske lidt storm p over det

Men jeg har mit pillefyr i udehuset og har aldrig fået isoleret varmerørene(jern), der går fra anlægget og hen til Løgstørrørene der går ned i jorden og over til huset.
Jeg er kommet til at tænke på en løsning, der måske er noget billigere, men jeg ved ikke om man skader rørene ved det.
Jeg påtænker at købe alm. staniol(ja nu grinter I sikkert

og så klemme et enkelt lag omkring rørene, hvor den blanke side vender indad mod rørene( så det virker bedst muligt. Herefter vil jeg sætte skumrørskåle på, af den billige slags fra Jem og fix. Til sidst vil jeg sætte strips på og afslutte med at vikle gaffatape omkring. Tænkte, at det var en billig løsning, hvis det virker. Men jeg er lidt bekymret for om staniolen/sølvpapiret kan gå i en eller anden form for kemisk reaktion med jernrøret, så der f.eks. kan dannes korrosion eller på anden vis bliver nedbrudt???
Julehilsner
Michael L.
Jeg har både fastbrændsel(Atmos DC25) og Scotte 16kw med Blackstar BS1016 keddel og 500 L silo.
Jeg har en automatisk strengskifter(ved ikke hvad det rigtige navn er), der blokerer for akkum. tanken, når jeg tilslutter og tænder mit pillefyr. Installeret d. 10 dec. 2014 og er rigtig glad for det :-)