Kan ikke holde på varmen oppe

Diskussion og spørgsmål vedr. kedler, installationen og skorstenen
Akkumuleringstank, VVB, Trækstabilisator
bygningskonstruktor
Stoker II
Stoker II
8
Mit fyr: Baxi multiheat 15
Areal: 130
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4672
Årligt forbrug: 4-5
Geografisk sted: Klippinge

Kan ikke holde på varmen oppe

Indlæg af bygningskonstruktor »

God formiddag allesammen.

Jeg har et stort problem med at kunne øge varmen inde i mit hus i stueplan, alle aktuatorer er helt åbne og pumpen står og kører med 22 watt konstant. Dog jeg kan ikke få mere varme end 20-22 grader. Det skal siges at huset er nyrenoveret (2012) og isoleret efter alle kunstens regler.

I huset har gulvvarme i beton gulv i hele stueplan og gulvvarme i fordelingsplader på 1. salen.

Jeg har to Danfoss Midishunt, m/Alpha2L & masterregulator, der er nogenlunde reguleret på gulvvarmemanifolden iht. de forskellige slange længder der er monteret Danfoss trådløs rumtermostat, infrarød gulvsensor som alle står til 30 grader. Min kedel smider 80 grader varmt vand ind til huset og vandvarmer får også nok varmt vand. Der er ikke monteret nogen former for regulering på vandvarmeren den for direkte varme fra kedlen.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for at kunne øge varmen, håber der er nogen som har et bud på hvad problemet kunne være.

Mvh.
Bygningskonstruktøren
rumtermostat.PNG
danfoss gulvvamre.PNG
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
pendec

Re: Kan ikke holde på varmen oppe

Indlæg af pendec »

et er, at du har kedeltemp på 80g , det kan ikke være temp på gulvvarmen du har sat? Der sidder vel en temp måler som styrer gulvvarmen og hvor varmt vand er som cirkulerer der?
bygningskonstruktor
Stoker II
Stoker II
8

Danfoss masterregulatoren står på maksimum, mener den står på 6 som er højest. Der er et lille termometer ovenpå shunten og jeg synes at den står på 35 grader er dog ikke helt sikker. Er ikke lige hjemme til at kunne se det nu.
pendec

Indlæg af pendec »

Jeg forstår ikke. Som jeg kender gulvvarme anlæg, og de 2 jeg har set, så har du en termostat(rød ring) styring som på billede
16777-264x199_0.jpg
Den må du have sat til noget? Eller er den ikke monteret og du mener at du sender 80g varme ud i gulvet? (dog styret at danfoss tænd/sluk)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Indlæg af Rene`Strøm »

bygningskonstruktor skrev:God formiddag allesammen.

Jeg har et stort problem med at kunne øge varmen inde i mit hus i stueplan, alle aktuatorer er helt åbne og pumpen står og kører med 22 watt konstant. Dog jeg kan ikke få mere varme end 20-22 grader. Det skal siges at huset er nyrenoveret (2012) og isoleret efter alle kunstens regler.

I huset har gulvvarme i beton gulv i hele stueplan og gulvvarme i fordelingsplader på 1. salen.

Jeg har to Danfoss Midishunt, m/Alpha2L & masterregulator, der er nogenlunde reguleret på gulvvarmemanifolden iht. de forskellige slange længder der er monteret Danfoss trådløs rumtermostat, infrarød gulvsensor som alle står til 30 grader. Min kedel smider 80 grader varmt vand ind til huset og vandvarmer får også nok varmt vand. Der er ikke monteret nogen former for regulering på vandvarmeren den for direkte varme fra kedlen.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre for at kunne øge varmen, håber der er nogen som har et bud på hvad problemet kunne være.

Mvh.
Bygningskonstruktøren
rumtermostat.PNGdanfoss gulvvamre.PNG
Defekt pumpe på gulvvarme kredsen , eller luft , en lille boble i pumpen kan stoppe alt cirkulation
Rene`Strøm
Stoker VI
Stoker VI
14
Mit fyr: baxi multiheat 2.5 f 360l
Areal: 365
Brændsel: piller fra genfa
Fremviser gerne i postnummer: 7840
Årligt forbrug: 10 ton
Geografisk sted: Stårup 7840 Højslev
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Indlæg af Rene`Strøm »

[quote="Rene`Strøm"]Defekt pumpe på gulvvarme kredsen , eller luft , en lille boble i pumpen kan stoppe alt cirkulation , eller termostat der sidder fast på kredsen , ta føler af og massere stiften , har selv lige haft en termostat på gulvvarme kredsen som sad fast og ikke lukkede op :great:
pendec

Indlæg af pendec »

Rene`Strøm skrev:Defekt pumpe på gulvvarme kredsen , eller luft , en lille boble i pumpen kan stoppe alt cirkulation , eller termostat der sidder fast på kredsen , ta føler af og massere stiften , har selv lige haft en termostat på gulvvarme kredsen som sad fast og ikke lukkede op :great:

Det vil så også være tilfældet ved termostat som styrer varmen der skal ind i gulvet :)

Så af med telestat og termostat og check stifter, det var et godt råd, jeg gør det selv en gang om året mindst.
bygningskonstruktor
Stoker II
Stoker II
8

Ok, jeg vil prøve at tage telestaterne og termostaten af og giver dem lidt massage.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
14
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 201 gange

Indlæg af Bigfoot »

Har lige flyttet dit emne hertil istedet.

Det havde ikke lige noget med Baxi stoker at gøre.

- redaktørgruppen.
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.
bygningskonstruktor
Stoker II
Stoker II
8

Ok, det var mig der ikke haved tænkt mig om jeg beklager.
Jeg har nu prøvede at massere alle termostater men umiddelbart var det ikke noget som sad fast.
Hvis det er luft i en gulvvarme slange kan jeg så ikke sætter slanger på begge manifolder til gulvvarmen. En til vandtilførsel og en i afløbet og så skylle hver enkelt kreds igennem??? Jeg kan se at der på Danfoss modellen er sat afspærring hane og kobling til slange.

Tilbage til "Kedler, installationen & skorstenen"