HR LUCCA skrev:Problemet kan ligge flere steder , har selv prøver og have et dårligt print hvor terminalerne hvor man tilslutter eltænderen var knækker , i mellem terminal og print ,fyret kunne starte 8 ud af 10 gange , så kan det også være instilingerne den er gal med , feks pillemængden , effekten , blæser instilling under opstart mm , så kan eltænderen ligge forkert , afmonteren brænderen og se om du kan se enden af tænderen i det store hul under sneglen , se samtidigt og de små huller rundt og sneglen også en rene , og så kan der også bliver problemer hvis der er en aske kage på herden .
Næste gang du har problemer så undersøg pillerne , se om de er lidt brune eller sveden , hvis de er har der været varme på tænderen .
Meld endelig tilbage hvis/når du finder fejlen , vi andre kan måske også lære noget

Mit print blev skiftet i forbindelse med at jeg fik ny version 7 styring på. Det ser ikke ud til at være knækket nogen steder.
Blæser indstillingerne opstart har "Pillebrugeren" forslået ændret (se i starten af tråden) hvilket jeg har ændret.
Eltænder er ny skiftet, i forbindelse med sidste fejloptænding. Jeg har haft en optændings fejl siden! Alt er rent omkring herden og hullerne omkring el-tænderen er rene.
Jeg har bemærket at opstart problemerne ofte, kommer i forbindelse med kompressor rens. Der er, typisk to fejloptændinger, hvorefter fyret går i fejl optænding. Tredje gang starter fyret.
Flere gange har jeg stået ved fyret under opstart og har kunne konstatere at gløderøret tænder, men pillerne bliver ikke antændt. Det er som om pillerne ligger for langt væk fra gløderøret. Ved tredje optænding starter fyret, men der ligger der også godt med piller på herden.
I skrevet stund er fyret gået i pause pga. temperatur opnået. Spændt på om der bliver problemer med opstart